جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارومیه

حوزه/ همایش چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با حضور طلاب و دانشجویان خواهر در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، همایش گرامیداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، امروز با حضور دانشجویان و طلاب خواهر ارومیه، در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام غلامرضا خراسانی‌کیا با بیان خاطرات دوران مبارزات انقلاب اسلامی، اظهار داشت: تا زمانی که آیت الله بروجردی به عنوان مرجع تقلید جهان اسلام در قید حیات بودند حضرت امام خمینی(ره) به خود اجازه قیام ندادند اما بعد از ارتحال آیت الله بروجردی، امام راحل بر علیه شاه به صورت رسمی قیام کردند که همین مسأله عامل تبعید ایشان به کشورهای ترکیه، عراق و فرانسه شد.

این مبارز قبل از انقلاب ادامه داد: در زمانی که حضرت امام در تبعید بودند، انقلابیون تمامی سخنرانی‌های ایشان را پیگیری کرده و به صورت اعلامیه و نوار صوتی در اختیار مردم قرار می‌دادند که همین مسأله منجر می‌شد رژیم انقلابیون را دستگیر و زندانی و شکنجه می‌کرد.

در ادامه این مراسم، رقیه اشرفی، سرپرست آموزشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه ارومیه با بیان اینکه رمز موفقیت و پیشرفت کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است، بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه با خون شهدا امضا شده است و ما وظیفه داریم از آن مواظبت کنیم.

وی اضافه کرد: دین از اقتصاد و سیاست جدا نیست، چرا که اسلام برای همه امور زندگی بشر برنامه دارد و سردار سلیمانی نمونه بارز وحدت دین و سیاست است که در شهادت او همه ملت ایران قیام کردند.

راضیه پورحیدر، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه هم در پایان این مراسم به حضور همه انقلابیون در عرصه مبارزه با رژیم ستمشاهی اشاره کرد و گفت: همه انقلابیون چه مرد و چه زن در دوران مبارزات انقلاب دوشادوش هم می‌جنگیدند و در این راه شکنجه‌ها و رنج‌های زیادی را هم تحمل کردند.

وی اضافه کرد: وقتی انسان زندگی سردار سلیمانی را بررسی می‌کند به حال این سرباز ولایت که تا پای جان در راه انقلاب و اسلام ایستاد غبطه‌ می‌خورد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha