جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: برخی سؤال می‌کنند چرا جوانان دین‌گریز شده‌اند؟! باید پاسخ دهیم علت آن که شما این سؤالات را در جامعه‌ای که هر روز شاهد اقبال بیشتر جوان به دین هستیم، مطرح می کنید، چیست؟! همه در راهپیمایی ۲۲ بهمن دیدند که چگونه جوانان با بصیرت و آگاه پای انقلاب، نظام و اسلام ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در جشنواره برترین های مساجد قزوین که در سالن اجتماعات شهید مطهری سپاه استان برگزار شد، گفت: شاهد آن هستیم که هر سال حماسه‌ای که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خلق می‌کنند، باعظمت‌تر می‌شود و از این همه بصیرت و هوشیاری مردم قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: راهپیمایی امسال به دلیل شرایط متفاوت در عرصه‌های بین‌المللی نظیر شهادت سردار سلیمانی، معامله قرن و موضوع انتقام از شیطان بزرگ، نسبت به سال‌های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار بود و بحمدالله شاهد حضور متفاوت و منحصر به فرد مردم در راهپیمایی امسال بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را یکی از نتایج فعالیت‌های مساجد عنوان کرد و افزود: برخلاف برخی‌ها که می‌گویند مساجد خلوت شده است باید بگوییم این گونه نیست و هر سال اقبال جوانان به دین بیشتر شده و اثرگذاری مساجد افزایش یافته است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برخی سؤال می‌کنند چرا جوانان دین‌گریز شده‌اند؟! باید پاسخ دهیم علت آن که شما این سؤالات را در جامعه‌ای که هر روز شاهد اقبال بیشتر جوان به دین هستیم، مطرح می کنید، چیست؟! همه در راهپیمایی ۲۲ بهمن دیدند که چگونه جوانان با بصیرت و آگاه پای انقلاب، نظام و اسلام ایستاده‌اند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: خدا فرموده تنها مؤمنان و کسانی که به روز رستاخیز ایمان دارند می‌توانند مساجد را آباد کنند و کافران هرگز نمی‌توانند آبادکننده مساجد باشند.

وی با بیان اینکه مساجد تنها با پول پاک آباد می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر مسجد با پول ناپاک ساخته شود، در حقیقت فقط ساختمانی بنا شده است و چنین ساختمانی هرگز نمی‌تواند اثر معنوی داشته باشد و باید از هزینه چنین پول‌هایی در ساخت مساجد پرهیز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha