جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ معاون سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: از بزرگان و نخبگان حوزه و دانشگاه انتظار می رود که در روزهای کنونی بیش از پیش به تبیین ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی اهتمام بورزند.

دکتر کمال اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که بر اساس اصل ششم قانون اساسی، اداره امور کشور باید به اتکای آرای عمومی و از طریق انتخابات باشد، اظهار داشت: اساساً انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت فراوانی است و این اهمیت بارها در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به این که در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، افزود: اهمیت انتخابات مجلس از این روست که ریل گذاری حرکت کلی کشور بر اساس تصمیمات مجلس و برپایه قانون گذاری و نیز نظارت نمایندگان صورت می گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما در ادامه بر لزوم رعایت اخلاق و تقوای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: یکی از تفاوت های محسوس در کشور ما با دیگر کشورها و نظام های سیاسی در رعایت اخلاق انتخاباتی آن هم مبتنی بر مباحث دینی است که در این باره هم کاندیداهای محترم و هم ستادهای انتخاباتی و هم مسئولان احزاب و دیگر کنشگران سیاسی و اجتماعی وظیفه دارند که اخلاق را رعایت کنند.

وی بیان داشت: اخلاق انتخاباتی شامل مجموعه هنجارهایی می شود که از زمان شروع ثبت نام تا دوران پس از انتخابات را شامل می شود که این مهم به ویژه در ایام تبلیغات انتخاباتی و نوع رفتار کاندیداها و جریان ها، تجلی پیدا می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه همچنین گفت: با توجه به اهمیت این مساله لازم است که نخبگان و بزرگان حوزه و دانشگاه به خصوص در این روزها علاوه بر دعوت مردم به حضور گسترده در پای صندوق های رأی به تبیین ضرورت اخلاق انتخاباتی اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: بی شک رسانه های جمعی نیز هم در پرشورتر برگزار شدن انتخابات و هم به خصوص رعایت موازین و اخلاق انتخاباتی نقش مهمی برعهده دارند و می بایست ضمن تبلیغ کاندیدای مطلوب خود، چارچوب های اخلاقی را در فعالیت سیاسی و تبلیغاتی حتماً لحاظ کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha