پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مکتب مقاومت

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین دقیق با بیان این که شیعیان لبنان با رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی توانستند به عزت خود دست یابند گفت: شعار از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی به زباله دان تاریخ پیوسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسن معین دقیق نماینده حزب الله در شهر قم با حضور در جمع طلاب شرکت کننده در همایش مکتب مقاومت که توسط مدرسه علم وعمل سازمان تبلیغات اسلامی که در مجتمع فرهنگی نور شهرمقدس قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تبریک و تسلیت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و نهضت امام خمینی(ره) با قیام خود توانست مستضعفین جهان را از زیر سلطه ظالمان نجات دهد.

وی با بیان وضعیت لبنان قبل از انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: لبنان کشوری است با مساحت کم و جمعیتی محدود که هیجده مذهب از ادیان مختلف زندگی می کنند و شیعیان لبنان یک سوم  جمعیت لبنان را تشکیل میدهند که قبل از انقلاب در وضعیت بدی به سر می بردند.

نماینده حزب الله افزود: وضعیت شیعیان لبنان قبل از انقلاب اسلامی طوری بود که به هیچ عنوان نمی توانستند حقوق سیاسی و اجتماعی خود را بگیرند و دولت حتی حقوق عمومی که به سایر افراد می داد را نیز از شیعیان لبنان محروم کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین معین دقیق گفت: وضعیت شیعیان جنوب لبنان اینگونه بود که مهاجرت فلسطینیان رانده شده از سرزمین خود توسط رژیم صهیونیستی بر مشکلاتشان افزوده شده بود. این سیاست در واقع نقشه آمریکایی اسرائیلی بود که اجراء شد.

نماینده حزب الله در شهر قم بیان داشت: این وضعیت شیعیان در آن زمان بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و همین یک نطقه حساسی برای شیعیان جنوب لبنان شد و توانستند با رهبری امام(ره) یک نفس تازه بکشند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دستور حضرت امام(ره) برای حمایت و کمک به شیعیان جنوب لبنان، نیروی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ورود به لبنان خون تازه ای در رگ های ما جریان پیدا کرد و سپاه اقدام به آموزش جوانان لبنانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معین دقیق با بیان قدرت نظامی اسرائیل بیان داشت: رژیم صهیونیستی که در قبل از انقلاب اسلامی ایران در هر چنگی به پیروزی حتمی رسیده بود و شعار معروف اسرائیل ایجاد یک کشور اسرائیلی از نیل تا فرات بود که با پیروزی انقلاب اسلامی این شعار به زباله دان تاریخ پیوست.

وی اظهار داشت: حمایت ایران از لبنان و گروه های مقاومت که باعث شد اسرائیل از آن قدرت پوشالی دست بکشد. یک سخن خیلی عجیب که قبل از اشغال لبنان گفته شده بود که گروه موسیقی ارتش اسرائیل برای اشغال بیروت کافی است! به یک لطیفه مضحک تبدیل شد.

نماینده حزب الله در شهر قم با بیان ضرب المثلی لبنانی گفت: در بین مادران لبنانی این سخن رواج داشت که وقتی فرزندان آنها شیطنت میکردند برای ترساندن فرزندان کوچک خود اسم سربازان اسرائیلی را به زبان می آوردند تا با این کار بچه ها از شیطنت های خود دست بردارند!

وی با بیان پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه توضیح داد: با حمایت های رهبری انقلاب از حزب الله لبنان و پیشرفت های اساسی در این گروه وضعیت تغییر کرد و جوانان لبنانی توانستند به کشور های عربی نشان دهند که ارتش اسرائیل آن قدرت را ندارد و این فقط یک باطل بوده است و این در جنگ ۳۳روزه لبنان و جنگ غزه کاملا نمایان شد.

نماینده حزب الله لبنان در شهر قم اظهار داشت: استکبار با توطئه چینی های خود در چند مرحله قصد نابودی محور مقاومت را داشتند و در وهله اول از گروه های مقاومت شروع کرد و توطئه علیه حزب الله لبنان را ‌کلید زد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم آمریکا و اسرائیل دنبال آن بودند که حامیان مقاومت را که ایران و سوریه در راس آن بود را از سر راه بردارند که در این موضوع نیز شکست اساسی خوردند و پروه های مقاومت این نقشه را نقش برآب کردند.

وی ادامه داد: گروه های مقاومت از کشورهای مسلمان منطقه با جمع شدن حول سردار حاج قاسم سلیمانی توانستند در مقابل آمریکا و متحدان او پیروز شوند و جلوی نقشه شوم از نیل تا فرات رژیم غاصب اسرائیلی را بگیرند.

وی در پایان با بیان انتقام سخت مقام معظم رهبری بیان داشت: انتقام سختی که رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمودند، فقط کشتن چند سرباز آمریکایی نیست، بلکه پایان حضور آمریکا در این منطقه است و با اخراج آمریکا در این منطقه این انتقام سخت محقق خواهد شد.

نماینده حزب الله لبنان در شهر قم در پایان با توصیه به مبلغین شرکت کننده در این همایش تاکید کرد: باید در راه مبارزه با دشمن امت اسلام قدم های جدی برداریم و مبلغین دینی و خبرنگاران و رسانه های انقلابی در این جهت می توانند موثر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha