جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراکز بزرگداشت

حوزه/ بزرگداشت آیت الله طبرسی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مجلس بزرگداشت آیت الله طبرسی از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام رزاقی، در این مراسم به حضور گسترده مردم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و گفت: این حضورها رمز تداوم انقلاب تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

وی با اشاره به این که از نظر اسلام و قرآن انسان موجود برتر در نظام هستی است، افزود: یکی از ابعاد و اسرار مأمور شدن فرشتگان به سجده بر انسان ظرفیت فوق العاده علمی است و این بعد تنها مخصوص جناب آدم نبود.

استاد حوزه با بیان این که بعد علمی مهم ترین بعد ارزشی وجود انسان است، تصریح کرد: آفرینش آسمان، زمین و نظم تکوینی برای آن است که انسان به خدا باوری برسد.

حجت الاسلام رزاقی با اشاره به این که دستیابی به علم، فلسفه بعثت پیامبر گرامی اسلام بوده است، ادامه داد: هدف نبی مکرم اسلام از بعثت این بوده که به بشر علم بیاموزد و انسان نیز به علم، درک و فهم دست پیدا کند.

حجت الاسلام رزاقی با بیان این که علما در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، تبلیغی، ترویج دین، تألیف کتب و تأسیس حوزه های علمیه نقش مؤثر و کلیدی داشتند، افزود: اگر این حضور، تلاش و مجاهدت نبود، امروز ارزش های الهی در جامعه ملموس نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی در کشور اشاره کرد و گفت: تشییع پیکر سپهبد سلیمانی یک تشیع سیاسی، دینی و مذهبی بود.

وی با اشاره به این که در بسیاری از کشورهای دنیا شاهد سوگواری مردم بودیم، ادامه داد: ابراز ارادت به حاج قاسم یعنی پیوند با خط مقاومت و به معنای تشکر از عمل مخلصانه است.

استاد حوزه با بیان این که حاج قاسم یک انسان فداکار، خدوم، مخلص و بی نام و نشان بود، افزود: این سردار شهید در پی پست و میز نبود بلکه تنها به فکر خدمت بود و مردم نیز از او تشکر کردند.

حجت الاسلام رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع باشکوه پیکر پاک آیت الله طبرسی در ساری اشاره کرد و آن را نشان دهنده قدرشناسی مردم ولایتمدار و علوی مازندران از این عالم وارسته عنوان کرد.

وی با بیان این که آیت الله طبرسی چهار دهه در سنگر امامت جمعه و دو دهه نیز در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان، خدمات ارزنده ای برای انقلاب و نظام داشت، گفت: به طور حتم این خدمات از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha