پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدير مدرسه علميه الزهرا(س)ساري

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری، علوم حوزوی را عاملی جهت پرورش روح و نفس دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، فاطمه طالب زاده در مراسم آغاز نیمسال دوم تحصیلی مدارس علمیه خواهران که با حضور طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری برگزار شد، بیان کرد: تحصیل در حوزه های علمیه توفیقی از جانب خداوند متعال است که نصیب هر فردی نمی شود و قطعا اعمال نیک و دعاهای خیری در حق شما بوده که تحصیل در این مکان مقدس را نصیب شما کرده است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری ادامه داد: هدف از تحصیل در حوزه، خوب فهمیدن، یاد گرفتن، عمل کردن و در پایان خوب به دیگران انتقال دادن است.

وی اخلاص را از ویژگی های کار خدایی دانست و تصریح کرد: کسانی که کار خدایی می کنند مصداق آیاتی هستند که خداوند در آن فرمود «فرشتگان الهی به یاری این افراد می روند».

استاد حوزه خواهران با تأکید بر این که علوم حوزوی علم ابدان است، علم را به دو دسته، ادیان و ابدان تقسیم کرد و گفت: علم ابدان بدن را می سازد و علم ادیان روح و نفس آدمی را پرورش می دهد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری افزود: برنامه کلی دین شامل سه محور علم عملی، اخلاق و اعتقادات می شود که با تحصیل در حوزه می توان علم عملی را به عرصه فعلیت رساند.

وی تأکید کرد: نظم و داشتن انضباط، تحمل بالا و رعایت شئونات طلبگی از جمله شرایط لازم جهت دستیابی به توفیقات زیاد در حوزه است.

طالب زاده در پایان با اشاره به نظرات رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف روحانیت، تحقق نظریات دینی، برگزاری نشست های بحث و گفت و گو برای حل اختلاف نظرها و رعایت ادب را از وظایف طلبگی دانست.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha