جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/بازدید امام جمعه نجف از خبرگزاری حوزه

حوزه/ این نقشه آمریکاست که جلوی ما یک دشمنی به نام الحاد می گذارد تا ما با این دشمن مواجه شویم و دشمن اصلی که خود آنها می باشد را فراموش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قپانچی، امام جمعه نجف اشرف در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه در  نشستی با مسئولین رسانه رسمی حوزه های علمیه، گفت: مسئله الحاد مهم است، چون در حال حاضر ایمان در سرتاسر جهان منتشر شده است؛ .این نقشه آمریکاست که جلوی ما یک دشمنی به نام الحاد می گذارد و ما با این دشمن مواجه می شویم  تا دشمن اصلی که خود آنها می باشد را فراموش کنیم؛ واقع مطلب این است که دزد از پنجره آمده است  ولی آنها مردم را به در مشغول کرده اند.

وی افزود: آمارهایی از فضاسازی آمریکا در مورد الحاد وجود دارد، ولی این، همه‌ی واقعیت نیست، چرا که امروزه عصر، عصر دین است و مردم به سمت دین حرکت می کنند؛ در غرب کلیساها  مشغول شده اند و کشورهای عربی مثل مصر و غیره آماده شده اند.

امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد:  در بسیاری از کشورها امروزه  دین به خیابان و صحنه اصلی زندگی مردم  آمده است و پس از تجربه انقلاب اسلامی انتظار دارند که علمای دین به فکر آزادی مردم بیفتند.

حجت الاسلام والمسلمین قپانچی با بیان اینکه به آینده اسلام و تشیع امیدوارم افزود: خوشبختانه امروزه در خیابان های ما در غرب و شرق عالم اسلام نفوذ دارد؛ سابقا رادیو ها  به تبلیغ الحاد می پرداختند؛ ولی  امروز دین شده است مدل و الگو برای جوامع بشری؛ قبلا قهوه خانه ها رادیو و ترانه ها بود، در کوچه پس کوچه های نجف خواننده زن جوانان گوش می دادند، اما امروزه تاکسی سوار می شویم نوحه خوانی باصم کربلایی و .. شنیده می شود و دین الگو شده است.

وی با بیان اینکه هنوز فساد در جاهای مختلفی حضور دارد خاطر نشان ساخت: الحاد به معنای فساد وجود دارد و دشمنان با استفاده از فضای مجازی و موبایل ها به گسترش فساد در جامعه می پردازند ؛ فساد وجود دارد اما الحاد نیست و ما برخی اوقات به اشتباه به جوانان تلقین می کنیم که شما ملحد هستید و این اشتباه است.

امام جمعه نجف اشرف در این نشست با طرح سوالاتی مانند  اینکه با این فعالیت های مهم در افق بین المللی آیا توانستیم جوانان را جذب کنیم؟ و  در مساجد حضور جوانان چقدر است؟ گفت: با اینکه حوزه علمیه قم تلاش های زیادی انجام داده است، اما ما در یک جنگ حقیقی هستیم  و باید فکر بیشتری شود که چرا برخی جوانان  هنوز نماز نمی خوانند و  یا چرا برخی به سمت فساد می روند؟باید راه هایی باید پیدا شود که جوان به نماز و معارف الهی جذب شود.

وی با بیان اینکه جنگ با داعش در عراق برکات زیادی داشت خاطر نشان ساخت: داعش به عراق آمد، ولی مردم متحد شدند و این برکت خوبی بود، بسیاری از جوانان عراقی که از معارف الهی و دین فاصله گرفته بودند به جنگ با داعش رفتند و  به فیض شهادت هم نائل آمدند.

امام جمعه نجف اشراف تاکید کرد: زیارت امام حسین (ع) منشاء برکات زیادی شده است؛ در گذشته در مراسم  اربعین اصلا جوان نبود، ولی الان حضور جوانان زیاد است و این جای شکر دارد؛ آنها می آیند و گریه می کنند  شهید و حسینی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha