سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام گرجیان

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: پیروزی در انتخابات با وجود بداخلاقی انتخاباتی، بر اساس آموزه های دینی معنایی جز شکست و خسران به همراه ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر ضرورت التزام به اخلاق انتخاباتی بر اساس چارچوب های دینی اظهار داشت: قبل از هر چیز ما باید بدانیم که اساساً انتخابات برای چیست و لذا اگر برای رضای خدا به دنبال شناخت و معرفی فرد اصلح هستیم، دیگر نباید رقیب خود را تخریب کنیم.

وی افزود: از این منظر این که به هر قیمتی بخواهیم فرد مورد نظر ما رأی بیاورد ولو با تخریب دیگران، این اسمش اخلاق اسلامی و شرعی نیست بلکه اخلاق طاغوتی است و با موازین دینی ما نمی خواند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: از این رو در وهله نخست و مهم تر از هر چیز باید ببینیم رضایت خدا و حضرت حجت(عج) در چیست و لذا همواره به دنبال رعایت حق باشیم نه این که به هر قیمتی خواسته و منافع حزب و گروه و شخص خاصی را مدنظر قرار دهیم.

وی گفت: اگر ما در همه کارها ناظر و قاضی اصلی را خدا بدانیم و به این مساله باور عمیق داشته باشیم، قطعاً پیروزی با ماست، ولو این که به ظاهر خودمان و حزب و گروهمان شکست بخوریم و از آن سو اما اگر خدا را در نظر نگرفته و اخلاق را رعایت نکنیم، حتی با وجود پیروزی در انتخابات آن هم به هر قیمتی، باز هم ما شکست خورده ایم چرا که به درستی به وظیفه دینی، شرعی و اخلاقی مان عمل نکرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان همچنین بیان داشت: چنانچه به رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری دقت کنیم، به خوبی متوجه می شویم که حضور در انتخابات از منظر یک وظیفه شرعی و الهی باید مورد توجه قرار گیرد و لذا ما مثل مارکسیست ها فکر نمی کنیم که معتقد بودند هدف وسیله را توجیه می کند.

وی گفت: اگر ما در وجود خودمان، قبل از هر چیز یک انتخابات درستی داشته و عقل الهی را حاکم کنیم قطعاً در انتخابات بیرونی ولو با وجود شکست ظاهری، پیروز هستیم و در دنیا و آخرت سربلند باقی می مانیم، اما اگر از شیطان و هوای نفس پیروی کردیم، حقیقتاً بازنده خواهیم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha