سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی - امام جمعه بابل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: امروز دشمنان همه تلاش شان را بکار گرفته اند تا از ظرفیت های موجود علیه دین و روحانیون استفاده کنند، وقتی روحانیون از ظرفیت های موجود برای تبلیغ دین و امر به امر به معروف استفاده نکنند، قطعا دشمن برای ظرفیت خالی برنامه ریزی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین روحانی، در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان بابل مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه فیضیه در قم برگزار شد، بر خدمت گذاری بهتر روحانیت به مردم در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی، سیاسی و ... تأکید کرد و گفت: امروز هیچ قشری مانند روحانیت نمی تواند درجامعه اثرگزار باشد.

امام جمعه شهرستان بابل افزود: تجربه نشان داده هر جا و در هر منطقه ای روحانی وارد شده، توانسته است کارهای بزرگی انجام دهد.

وی اظهارداشت: امروز در شرایطی قرار داریم که جامعه بیش از گذشته نیاز به روحانیون تاثیر گزار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: بابل از جمله شهرهایی است که دارای روحانیون بسیار خوب است و این در حالی است که در این شهر ظرفیت های خوبی برای بکار گیری مبلغین و روحانیون وجود دارد و باید طوری برنامه ریزی شود تا از علما و روحانیون در مکانهای مختلف استفاده شود.

امام جمعه شهرستان بابل با بیان این که امروز دشمنان همه تلاش شان را بکار گرفته اند تا از ظرفیت های موجود علیه دین و روحانیون استفاده کنند، گفت: وقتی روحانیون از ظرفیت های موجود برای تبلیغ دین و امر به امر به معروف استفاده نکنند، قطعا دشمن برای ظرفیت خالی برنامه ریزی خواهد کرد.

وی با بیان این که مسجد و روستایی که در آن روحانی و مبلغ است موجب بیمه مردم و مسجد آن منطقه از مشکلات فرهنگی و عقائد باطل می شود، اظهار داشت: این مسئله به خوبی در منطقه مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امروز یکی از عقائد باطلی که در منطقه وجود دارد و در صدد خود نمایی هستند، بهائیت است؛ در این مسئله هشدارهایی هم داده شده و باید این هشدارها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان بابل افزود: امروز روحانیون و مبلغین هم در مقابل این نوع عقائد باطل وظیفه دارند ولازم است نقش آفرینی کنند و جلوی نفوذ آنها را بگیرند.

وی از  جمله مشکلات و آسیب ها را طلاق، نشر شبهات عقیدتی و عدم فرزند آوری عنوان کرد، اظهارداشت: این خطرات جدی  است و حتی در مواردی در بحث عدم فرزندآوری به نقطه خطرناکی رسیده است، این جا از مواردی است که لازم است روحانیت این شهرستان نقش آفرینی کرده و برای رفع آن تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بی انگیزگی و مشکلات اقتصادی را از دیگر مشکلات منطقه برشمرد و عنوان کرد: در این موارد هم با شناسایی و بکار گیری مبلغین و روحانیون متخصص می توان این را از بین برد.

امام جمعه شهرستان بابل با تأکید برحمایت از روحانیون و مبلغین برای شبهه زدایی اعتقادی، نشر مبانی دینی، برگزاری همایش های ارزشی و دینی و مشاوره ای و... تأکید کرد و گفت: امروز یکی از گروه های تبلیغی این شهرستان حامیان ولایت است. سعی ما این بوده که تا جای که ممکن است از این گروه برای امر تبلیغ حمایت شود، تا کنون این چنین بوده و از این به بعد هم این چنین خواهد بود.

وی اظهارداشت: این گروه با روشهای نو و تازه در ابعاد خانوادگی، مشاوره، تبلیغ و جوانان توانسته موفقیت های خوبی در منطقه و شهرستان بدست بیاورد. امید است با حضور سایرگروها این نوع فعالیت ها در منطقه افزایش یابد.

حجت الاسلام حسین زاده، امام جماعت امام زاده عبد الله نیز در این گردهمایی بر همکاری همه طلاب وفضلای حوزه علمیه شهرستان بابل با نمایندگان طلاب وفضلای این شهرستان برای رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: همه تلاش ما در سنگر نمایندگی طلاب وفضلا و ائمه جمعه خدمت رسانی به طلاب و جامعه است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha