جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: در جلسات امام حسین(ع) نباید فقط محدود و منحصر به عزاداری بود، بلکه باید رشد، تفکر و فرهنگی دینی و حسینی متعالی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، عصر امروز در اولین همایش شورای هیئات مذهبی استان اصفهان با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نقش بی بدیل هیئات مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی غیر قبال انکار است و از این بابت هم رژیم منحوس پهلوی سعی در توقف و نابودی هیئات مذهبی داشت.

وی با بیان اینکه هیئات مذهبی برکات و دستاوردهای متعددی دارند، تصریح کرد: انسان ها در هیئات های مذهبی حسینی تربیت می شوند و افرادی تربیت می شوند که شعار مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت سر می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: در اسلام رئیس یعنی خادم و خدمتگزار، و لذا انتخابات شورای هیئات مذهبی استان به خوبی برگزار شد و رئیس خوبی انتخاب شد که باید بر محور خدمتگزاری گام بردارد.

وی ابراز کرد: به تعبیر امام علی(ع) یکی از بهترین نعمات شور و مشورت است، از این رو برگزاری شورای هیئات مذهبی لازم و ضروری است و این منش بر روش رسول الله است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر نظم و انضباط هیئات مذهبی بر اساس محور مشورت و شورا بسیار بهتر شده است، گفت: هیئات مذهبی ظرفیت بی بدیل دینی و حسینی است که باید در استان به بهترین شکل بهره برد.

وی ابراز کرد: در جلسات امام حسین(ع) نباید فقط محدود و منحصر به عزاداری بود، بلکه باید رشد، تفکر و فرهنگی دینی و حسینی متعالی شود.

آیت الله طباطبایی نژاد اشاره ای به میلاد حضرت زهرا(س) کرد و خاطرنشان کرد: طبق روایتی که از ابن حجر از اهل سنت متعصب وارد شده این است که «اولین شخصی که در روز قیامت وارد بهشت می شود حضرت زهرا(س) است» این روایت مفهوم و معنای بسیار ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد: وقتی می گوییم اول شخصی که در عالم آخرت وارد بهشت می شود حضرت زهرا(س) پس اول شخص در دنیا هم باید حضرت فاطمه(س) باشد، ولی هیچ شخص در مکتب اسلام چون جایگاه رسول الله نیست ولی رسول الله حضرت زهرا(س) را به جلوی در ورود به بهشت  تعارف می کنند.

امام جمعه اصفهان گفت: جایگاه والای حضرت زهرا(س) قابل تصور نیست و این جایگاه به اندازه ای بالا است که طبق تعبیر امام راحل بعد از رحلت پیامبر جبرئیل بر حضرت زهرا(س) نازل می شد و وحی می کرد.

وی یادآور شد: بدانید هیئات مذهبی باید شکر در مکتب امام حسین(ع) بودن را بجا بیاورند؛ هیئات همیشه باید با نشاط و پویا باشد و زمینه جذب جوانان را فراهم کنند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد باید جوانان را انقلابی و ولایی تربیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha