جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدیان

حوزه/ مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت تربیت طلبه ای که مظهر «کلمة الله» باشد، اظهار کرد: مدیران بایستی خود را در این عرصه وقف کنند و اینگونه طلبه هایی تربیت شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در اجلاس مدیران مدارس علمیه استان های خراسان با اشاره به اینکه دغدغه طلاب علوم دینی این است که در مسیر امانت الهی به خوبی کار کنند و خدمتگذار دین خدا باشند، اظهار کرد: مدیران و مسئولانی که در این عرصه به آنان خدمت می کنند، خادم الطلاب محسوب می شوند که البته بالاترین و فاخرترین کاری که در مسیر عبودیت در دنیا می توان به عنوان یک شغل انتخاب کرد، مدیریت مدارس و تربیت طلاب علوم دینی است.

وی افزود: طلاب علوم دینی هر کدام یک گوهر هستند زیرا بناست که در جامعه بدرخشند و از این رو تربیت آنان کار والایی است که این نعمت خدمت، جای سجده شکر دارد.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه کار پرورش طلبه را نمی توان یک کار اداری و شغل محسوب کرد بلکه در امتداد مدیریت پیامبران و یک رسالت الهی است، اظهار کرد: مدیران باید قدر کار خود را بشناسند و بدانند که با سایر کارها قابل مقایسه نیست و در جایگاه مهمی قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای کار تربیتی و ورود به دل ها باید ابزار خاص خودش را داشت، ابراز کرد: مدیر مدرسه بایستی به بحث های تربیتی بپردازد که ابزار آن را نیز باید به دست آورد و راه ورود به دلها را پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان خطاب به مدیران مدارس با اشاره به اینکه طلبه حرمت دارد و باید برای ادامه تهذیب او تلاش کرد، گفت: مدیریت در این عرصه بسیار مهم است زیرا می خواهد طلبه ای را که دلش در اختیار اوست، تربیت کند که وارث کار پیامبران و هادی مردم باشد که این امر مهم به سعه صدر نیاز دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سنت الهی این است که انسان در دنیا دچار مشکلاتی باشد، با اشاره به آیات «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا یَأْتِکُمْ مَثَلُ الَّذِینَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِکُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّیٰ یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَیٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ(بقره/۲۱۴)»، توضیح داد: بر این اساس،‌ برای انسان مؤمن بن بست وجود ندارد و خدا با تدبیر حکیمانه زندگی را اینگونه قرار داده و در واقع هر رشدی اتفاق افتاده، در مشکلات و سختی ها به وجود آمده است.

مسئول امور ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعبیر «کلمة الله هی العلیا»، تحقق این امر را در تلاش روحانیت دانست و ابراز کرد: هنرمندی روحانیت در این است که بتواند در بعد علمی، رفتاری و حکومتی ثابت کند که سخن و «کلمة الله» بالاترین مکتب می باشد که البته کار بسیار سختی است و به دانش و تلاش نیاز دارد.

وی افزود: تحقق این امر همان تحقق تمدن نوین اسلامی و نتیجه اش «لیظهره علی الدین کله» و پیروزی بر همه ادیان است که راه آن و جهانی شدن دین حق نیز طبق فرمایش قرآنی «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا...(فتح/۲۶)» با ایجاد چهار ظرفیتی است که در این آیه بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت طلبه ای که مظهر «کلمة الله» و زمینه ساز «لیظهره علی الدین کله» باشد، اظهار کرد: مدیران بایستی خود را در این عرصه وقف کنند و این عهد را با خدا ببندند که اینگونه طلبه هایی تربیت شوند.

گفتنی است، اجلاس دو روزه مدیران مدارس علمیه استان های خراسان امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با شعار حوزه انقلابی، مکتب مقاومت در محل مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha