جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گرامیداشت چهلم سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اهواز

حوزه/ مراسم گرامیداشت چهلم سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، با حضور شخصیت‌هایی از کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم گرامیداشت چهلم شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان، شب گذشته با حضور چهره‌هایی از جبهه مقاومت اسلامی، خانواده شهدا، علما، فضلا، اساتید، روحانیون، طلاب و عموم مردم شهیدپرور استان خوزستان در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر علمای خوزستان همچون آیات موسوی جزایری، شفیعی، حجج‌اسلام والمسلمین حیدری، کعبی، حاجتی، حسن‌زاده، بهرام پور، شخصیت‌هایی نظیر ابوهوری البصری و شیخ رعد البهادلی، مسئول فرهنگی جنوب عراق حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در بخشی از این مراسم، با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی روح تازه‌ای به کالبد انقلاب اسلامی دمید، گفت: در مراسم تشییع سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، حدود ۲۵ میلیون نفر شرکت کردند که در صورت ایجاد امکان تشییع در سایر استان‌ها ممکن بود جمعیت حتی به ۶۰ میلیون نفر نیز برسد.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: این حجم از حضور جمعیت نشان از وفاداری ملت شریف ایران نسبت به شهدا و انقلاب اسلامی است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز بار دیگر حماسه‌آفرینی کردند و قدردانی از این ملت با غیرت در کلام نمی‌گنجد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه این مراسم، اظهارداشت: با شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس تولدی دوباره در جبهه اسلام رقم خورد و این شهادت‌ها بقای اسلام و خط امام(ره) را تضمین کردند.

وی بیان کرد: یقیناً این خون‌های پاک اثراتی در جهت استمرار جبهه مقاومت اسلامی خواهند داشت که شاید عمر ما کفاف دیدن آن‌ها را نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، اجرای گروه سرود توسط جمعی از دانش آموزان اهوازی با عنوان انتقام سخت و مداحی جمعی از مداحان ایرانی و عراقی از دیگر بخش‌های این همایش بین‌المللی بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha