سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گرامیداشت چهلم سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اهواز

حوزه/ شیخ جمال الدوسری گفت: ایران اسلامی مفتخر به وجود شهدا و فرماندهان بزرگی همچون مجاهد بزرگ سردار حاج قاسم سلیمانی است؛ کشوری که دین خود به ملت‌های مستضعف را ادا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، شیخ جمال الدوسری، معاون وقف اهل سنت جنوب عراق، در مراسم گرامیداشت چهلم شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار داشت: چهلمین سالروز شهدای مقاومت را با قلبی محزون اما با افتخار به مقام رفیع فرماندهان شهیدمان تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه ایران امروز به واسطه انقلاب اسلامی، رهبرش و شهدای عزیزش، به عزت رسیده است، گفت: چگونه امتی که امام علی(ع) را پیشوا و حسین بن علی(ع) را امام خود برگزیند، تسلیم شود و خواری بپذیرد! امتی که خداوند آن را چنین وصف کرده است؛ «کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ» بوده و همینک این امت در ایران اسلامی نمود یافته است.

معاون وقف اهل سنت جنوب عراق، ایران را مفتخر به وجود شهدا و فرماندهان بزرگی همچون سردار سلیمانی دانست و تصریح کرد: سراسر ایران اسلامی مملو از قبور مطهر شهدایی است که جان خود را برای دفاع از سایر ممالک اسلامی فدا کردند؛ به‌راستی‌که ایران دین خود را برای خدمت به کشورهای همسایه و مستضعف ادا کرده است.

وی با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی، اذعان کرد: ایران اسلامی مفتخر به وجود شهدا و فرماندهان بزرگی همچون مجاهد بزرگ سردار حاج قاسم سلیمانی است، کسی که دشمنان را به شکست کشانید و آمریکا و اسرائیل را به ترس واداشت.

الدوسری افزود: این سخن سردار سلیمانی است که قاطعانه اعلام کرد؛ «آمریکا جنگ را آغاز می‌کند، اما این ما هستیم که به آن پایان می‌دهیم» او راست گفت و إن‌شاءالله با شهادتش نیز پیروزی بر آمریکا، اسرائیل و حکام خائن عرب محقق خواهد شد.

معاون وقف اهل سنت جنوب عراق، همچنین با اشاره به شهید ابومهدی المهندس، تصریح کرد: این‌ها مردانی بودند که مانند ستون‌هایی استوار بر زمین گام می‌نهادند! مردانی که زندگی و شهادتشان مایه افتخار بود.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا برای ایجاد تفرقه میان دو کشور ایران و عراق، گفت: آمریکا تلاش زیادی برای ایجاد تفرقه بین دو ملت ایران و عراق انجام داده و می‌دهد، اما خداوند شهادت این دو فرمانده را مایه وحدت دو ملت قرار داده است.

الدوسری در پایان تأکید کرد: به‌راستی‌که ما یک ملت هستیم؛ چرا که پیامبر(ص)، امام و راهمان یکی بوده و شهدای ما، شهدای اسلام هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha