پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بهاءالدین اسکندری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: بی شک از جمله مهم ترین شاخصه های کاندیدای اصلح، ولایتمداری و دغدغه مردم را داشتن و تلاش دلسوزانه برای کاهش مشکلات جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین بهاء الدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تاکید بر این که در کوران رقابت های انتخاباتی مجلس، اشخاص و احزاب و جریان های سیاسی نباید برای جلب توجه و رأی مردم دچار بداخلاقی و بی اخلاقی انتخاباتی شوند، اظهار داشت: بی شک این بداخلاقی های انتخاباتی بزرگترین صدمه ها را به نظام وارد می کند، ضمن آن که در کاهش اعتماد مردم برای مشارکت سیاسی نیز مؤثر است.

وی افزود: متاسفانه در شرایط کنونی به نظر می رسد که جناح ها به جای این که رقیب هم و در عین حال رقیب هم باشند کارشان به دشمنی رسیده و مرتب به هم تهمت زده و میدان انتخابات و فعالیت سیاسی را به میدان جنگ تبدیل کرده اند که این وضعیت اصلاً به صلاح مملکت نیست.

عضو انجمن قلم حوزه همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکل ما در بسیاری از جاها ناشی از این است که تقوا در جامعه و در بین گروه ها و شخصیت های سیاسی و اجرایی کمرنگ شده و گرنه ما برای کسب قدرت نظاره گر جنگ و ستیز جناحی و این بی اخلاقی ها نبودیم.

وی در ادامه به تبیین برخی از مهم ترین شاخصه ها و معیارهای کاندیدای اصلح پرداخت و گفت: یکی از اصلی ترین شاخصه ها این است که افراد و جریان ها در وهله نخست به معنای واقعی کلمه درد دین و درد مردم داشته باشند و بیش و پیش از هر کس خدا را در برابر خدای متعال مسئول و پاسخگو بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری افزود: گاهی اوقات دیده می شود که افرادی به عنوان کاندیدا، خرج های میلیونی و بلکه میلیاردی انجام می دهند و این در حالی است که متاسفانه قوانین تبلیغات انتخاباتی باید به گونه ای باشد که اجازه این ریخت و پاش های بی حساب و کتاب را ندهد.

وی با بیان این که ولایتمداری و پایبندی عملی به ولایت فقیه از دیگر شاخصه های کاندیدای اصلح است، ابراز داشت: گاهی کسانی که سنگ ولایت را به سینه می زنند اما در آن جایی که بیانات مقام معظم رهبری با ایشان همسو نبود، خودشان را محور قرار می دهند و حال آن که در همه حال باید تابع نظر رهبری باشند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: کاندیداهایی که خود را در معرض رأی و انتخاب مردم قرار می دهند باید با نگاه فراجناحی به دنبال تحقق مطالبات مردم باشند و برنامه های خود را برای این منظور بیان کنند، ضمن آن که باید افرادی استکبارستیز و معتقد به منافع و مصالح ملی در همه حال باشند.

وی همچنین بر لزوم تقویت اعتماد و ارتباط میان مردم و مسئولان از طریق خدمت رسانی صادقانه و بی ملت به آحاد جامعه تاکید کرد و افزود: در طول یکی دو ماه اخیر اتفاقاتی چون شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تشییع بی نظیر پیکر مطهر ایشان نشان داد که مردم به مسئولان خاکی، ولایتمدار و مردمی چقدر احترام می گذارند و در این قضایا به لطف الهی بار دیگر اقتدار سپاه و نیروهای مسلح خدوم بر همگان مشخص شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha