جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آرش خوشخو سردبیر روزنامه هفت صبح

حوزه/ منتقد برجسته سینمای ایران تصریح کرد: جذابیت دراماتیک فیلم "خورشید" به گونه است که به هیچ وجه منجر به ارایه تصویری سیاه و نومیدانه در فیلم نمی شود.

آرش خوشخو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که مجید مجیدی با ساخت فیلم "خورشید" به روزهای خوب خودش در سینما بازگشته است، اظهار داشت: مجیدی در این قبیل فیلم ها با وجود آن که به زندگی افرادی از طبقه محروم جامعه می پردازد و مشکلات و گرفتاری های آن ها را به تصویر می کشد، اما دچار سیاه نمایی هم نمی شود بلکه شرافت انسانی را نشان می دهد و به خوبی تبیین می کند که زندگی این افراد با وجود همه سختی ها و گرفتاری هایشان، زیبایی های خاص خود را دارد و به نظرم این مساله جزو نقطه قوت های آثار آقای مجیدی است.

وی افزود: در فیلم "بچه های آسمان" نیز در سکانس پایانی هم می بینیم که این امید به آینده و شور زندگی کاملاً محسوس است و از این حیث مجیدی یکی از کاربلدترین فیلمسازان ایرانی در تلفیق رویکرد درام با نگاه امیدوارانه به آینده است.

مجری- کارشناس برنامه "نقد سینما" همچنین با اشاره به این که در فیلم خورشید با فیلمنامه قوی و جذابی مواجه هستیم، گفت: این فیلم روایتگر یک کودک کار است که در عین حال که می خواهد برای درمان مادرش پول جمع کند، پیرمردی هم از او می خواهد که او را در یافتن گنجی پنهان در زیر زمین یک مدرسه کمک کند و در این گیر و دار ماجرایی جذاب و در عین حال خطرناک برای او و چند کودک کار دیگر رخ می دهد.

وی با بیان این که مجیدی هر گاه که فیلم خوبی ساخته، معمولاً جوایز جشنواره های داخلی و حتی خارجی را کسب کرده است، بیان داشت: جذابیت فیلمنامه این اثر به گونه ای است که انصافاً سیمرغ بهترین فیلمنامه این دوره از جشنواره و نیز سیمرغ بهترین فیلم حق مجیدی و عوامل و همکاران او بوده و به گونه ای در این جا کاملاً حق به حقدار رسید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha