شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: علاج حل مشکلات کشور، قوی‌تر شدن کشور در ابعاد مختلف بوده و یکی از مؤلفه‌های قوی شدن، تشکیل مجلس قانون‌گذار قوی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز جمعه ۲۵ بهمن ماه، در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با تشریح آیه مباهله گفت: در این آیه از حضرت فاطمه زهرا(س) با عنوان نساء‌نا یاد می‌شود که بیانگر این است که همه اوصاف ۱۲ بانوی قرآنی در ایشان جمع شده است.

امام جمعه تبریز تبریز با اشاره به سجایای اخلاقی ۱۲ بانویی که در قرآن کریم از آنها مستقیم یا با کنایه یاد شده است، خاطرنشان کرد: آیات و سوره‌های متعددی درباره حضرت زهرا(س) در قرآن کریم ذکر شده است.

 وی با تبریک روز زن و مادر به همه مادران و بانوان و تبریک ولادت حضرت امام خمینی(ره)، یادآور شد: به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی روز ولادت باسعادت زهرای مرضیه(س) به‌ عنوان روز مادر نامگذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر ضرورت رعایت تقوای انتخاباتی نیز تأکید کرد و افزود: این بحث را از خردادماه شروع کردم و این هفته آخرین هفته است که می گویم، چون هفته آینده انتخابات است. کاندیداها خودشان را ثابت کنند و از تخریب دیگران دست بردارند.

وی افزود: علاج حل مشکلات کشور، قوی‌تر شدن کشور در ابعاد مختلف است. یکی از مؤلفه‌های قوی شدن، تشکیل یک مجلس قوی است. مجلس قوی دو رکن انتخابات پرشور و گسترده که نمایانگر قدرت نرم کشور و نحوه انتخاب درست و هوشمندانه مردم است را دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: مردم بار دیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیشگامی خودشان را نشان دادند که بعد از مراسم تشییع شهید سلیمانی، یک آزمون دیگری بود.

وی در پایان اظهار داشت: طی روزهای گذشته نیروهای جبهه مقاومت در سوریه دور جدیدی از حملات را علیه مواضع گروه‌های تروریستی آغاز کرده و بحمدالله موفق شدند شهرک مهم و راهبردی خان طومان را آزاد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha