جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق ضمن هشدار نسبت به وجود خطری که فرهنگ اصیل عراقی را تهدید می کند، از تمامی آحاد ملت عراق خواست این مسئله را مورد توجه قرار داده و با آن مقابله کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق ضمن هشدار نسبت به وجود خطری که فرهنگ اصیل عراقی را تهدید می کند، آن را فرهنگ منفی و تاریکی مطلق دانست و از تمامی آحاد ملت عراق خواست این مسئله را مورد توجه قرار داده و با آن مقابله کنند.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود در کربلا گفت: ملت عراق، ملتی بود که رهبری جهان اسلام را بر عهده داشت و بغداد پایتخت جهان اسلام بود، امّا سقوط آن به دست هلاکو خان، باعث عقب ماندگی فرهنگی مردم عراق شد و فرهنگ آن رنگ و بوی غم گرفت.

آیت الله مدرسی افزود: امروز این مسئله از گذشته بد تر شده که به خاطر وسایل رسانه ای رقابت کننده است که تنها معایب و نقاط منفی را برجسته می کند و برای در هم کوبیدن طرف مقابل تلاش می نماید.

این عالم عراقی با بیان اینکه ملت عراق از ادبیات والایی برخوردار هستند، امّا این فرهنگ منفی و تاریک باعث شده برخی به سخنان ناپسند و اهانت آمیز روی آورند، اشاره کرد: از نشانه های عقب ماندگی فرهنگی، متهم کردن سریع و دو طرفه میان فرزندان یک ملت است که باعث شده برخی به حامیان و مدافعان کشور حمله ور شوند.

آیت الله مدرسی علما، خطبا و صاحبان قلم آزاد را به مسئولیت پذیری در گسترش فرهنگ مثبت و امید بخش دعوت کرد و از آنان خواست جریانی ایجاد کنند که به محبت و دوستی میان فرزندان ملت و کنار گذاشتن کینه و کدورت دعوت کنند.

ایشان رسانه ها را به پرداختن به ابعاد مثبت کشور دعوت کرد و گفت: این مسئله در آموزه های اجتماعی دین حنیف آمده؛ مثل نهی از بدگمانی و متهم کردن و عدم تجسس و دعوت به خوش بینی که در سخن نبی مکرم اسلام (ص) آمده که می فرماید:( تفائلوا بالخیر تجدوه).

آیت الله مدرسی در همین راستا از ملت عراق خواست به دور متفکرین، علمای نوآور و صاحبان طرح ها و سخنان متناسب با نیاز های عصر کنونی حلقه بزنند تا خطرات فرهنگ منفی را دفع کرده و فرهنگ قرآنی را در جامعه تقویت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha