پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف، ولنتاین را طرحی غربی برای انحراف جوانان و سوق دادن آنان به سمت عشق شیطانی دانست و گفت: اسلام با عشق مخالفت ندارد؛ امّا بین عشق ایمانی و عشق شیطانی تفاوت وجود دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف که در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد شد، از نخست وزیر عراق خواست در تشکیل کابینه به دور از فشار های احزاب و فراکسیون های سیاسی تسریع کند و عید عشق "ولنتاین" را طرحی غربی برای انحراف جوانان دانست و خواستار توزیع رایگان اراضی میان خانواده های شهدا و مشمولین حمایت اجتماعی شد.

وی از نخست وزیر جدید عراق خواست در تشکیل کابینه وزارتی بر اساس مدت زمان مشخص شده و به دور از فشار ها تسریع کند و ابراز امیدواری کرد مجلس نمایندگان به افراد شایسته رأی بدهد و تمامی کسانی که سوء سابقه دارند و کسانی که باید مورد بازجویی و مجازات قرار گیرند را رد کند و پاکدستی و شایستگی نامزد ها را در نظر بگیرد.

اسلام با عشق مخالف است

امام جمعه نجف اشرف عید عشق "ولنتاین" را طرحی غربی برای انحراف جوانان و سوق دادن آنان به سمت عشق شیطانی دانست و گفت: اسلام با عشق مخالفت ندارد؛ چرا که آن در اسلام یک اصل است، امّا بین عشق ایمانی و عشق شیطانی تفاوت وجود دارد و اسلام عشق شهوانی را نمی پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خصوص چهلم فرماندهان شهید گفت: به احترام این دو شهید متواضعانه می ایستم. این دو شهید چهل سال در میدان جهاد زندگی کردند، روی خاک خوابیدند، جان خود را به کف دست گرفتند و با تمام شوق منتظر شهادت بودند، به تواضع و اخلاق معروف بودند و با منصب و موقعیت مخالفت کردند.

وی از از ملت عراق به خاطر برگزاری مراسم چهلم شهیدان سردار  قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندی قدردانی کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه از استانداری نجف اشرف خواست پدیده گسترش گدایی را پیگیری کند و از پلیس و شهرداری خواست قاطعانه با این پدیده برخورد کرده و آن را از بین ببرند.

وی استانداری نجف اشرف را به توزیع رایگان اراضی مسکونی میان خانواده های شهدا و مشمولین حمایت اجتماعی دعوت کرد و گفت: نباید این اراضی میان افراد فاسد توزیع و به حقوق مردم تجاوز شود.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی به تقوا و فضیلت ذکر گفتن و آثار آن اشاره کرد و یاد آور ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شد.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در میان زنان از سه ویژگی بارز برخوردار هستند؛ اول ایشان حورای انسیه هستند، دوم سرور زنان جهان و سوم از ایشان بوی بهشت استشمام می شود.

امام جمعه نجف اشرف در ادامه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در عبادت، مهربانی، همسر داری، جانفشانی، جهاد و فرهنگ قرآنی الگو و در اوج هستند.

وی ولادت حضرت زهرا(س) را به مسلمانان به ویژه شیعیان تبریک گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha