جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یکی از قدیمی ترین مساجد سنگاپور، پس از مرمت بازگشایی شد

حوزه/ مسجد باستانی آنگولیا با ۱۳۰ سال قدمت، یکی از قدیمی ترین مساجد سنگاپور، با هزینه ۶.۲ میلیون دلار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و بالاخره پس از ۲ سال بازگشایی شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، مسجد تاریخی آنگولیا، در منطقه هندوستان کوچک، یکی از قدیمی ترین مساجد سنگاپور، پس از مرمت و بازسازی با هزینه ۶.۳ میلیون دلار بازگشایی شد.

این مسجد قدیمی قدمت ۱۳۰  ساله داشته و اکنون ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰  نمازگزار را دارد (که نسبت به ظرفیت سابق ۱۵۰۰ نفری آن بالاتر است) و کار مرمت و توسعه مسجد مذکور ۲ سال به طول انجامیده است.

مسجد طبقه های مختلفی دارد، یک طبقه متعلق به نمازگزاران زن بوده، طبقه اختصاصی کلاس های درس و سالن چند منظوره و طبقه نمازخانه اصلی می باشند. مسجد که تحت برنامه ارتقاء شورای مذهبی اسلامی مساجد سنگاپور (مویس) توسعه یافته هم اکنون داری یک سالن اصلی نمازخانه با تهویه مطبو و همچنین گنبد قرمزرنگ و تازه رنگ شده به همراه یک گنبد مشبک مدرن می باشد. ماساگوس ذوالکفیلی مسئول امور مسلمانان سنگاپور مراسم افتتاحیه را برگزار کرد.

  این مسجد نخستین بار توسط محمد صالح یوسف آنگولیا ، فقید بازرگان و نیکوکار در سال ۱۸۹۰ ساخته شد ، یک مسلمان اهل سنت گجراتی از رندر ، شمال بمبئی ، و از نوادگان وی هم اکنون ریاست مسجد را به عهده دارد. این مسجد یک بار نیز در دهه ۱۹۷۰ بازسازی گردید.

دیروز آقای ماساگوس که وزیر امور محیط زیست و منابع آب نیز هست ، به همراه عیسی مسعود رئیس اجرایی مویس و ناظیر الدین محد نصیر معاون مفتی سنگاپور از این مسجد بازدید کردند.

وزیر در گفتگو با خبرنگاران از بازسازی مسجد ابراز خوشاحالی کرد و خاطرنشان کرد که مساجد قدیمی مانند آنگولا نمادی از گذشتگان و نسل پیشگام سنگاپور بوده و به همین جهت نیز باید مورد بازسازی و مرمت قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha