جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تهدید به بمب گذاری منجر به تخلیه مسجد شهر آخن در آلمان شد

حوزه/ یکی از مساجد شناخته شده در شهر آخن، در آلمان ایمیل تهدید به بمب گذاری دریافت کرده که در همین راستا پلیس مسجد را تخلیه کرده و سگ‌های بمب یاب پلیس به محل آمدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yenisafak، یک ایمیل تهدید آمیز فرستاده شده به مسجدی در غرب آلمان که منجر به تخلیه مسجد شد، واقعی نبود اما به همان اندازه سبب نگرانی در میان جامعه اسلامی شد.

مسجد یونوس امره، یکی از مساجد شناخته شده در شهر آخن واقع در نوردراین وستفالن توسط پست الکترونیکی مورد تهدید به بمب گذاری قرار گرفت. در پاسخ به این حادثه پلیس مسجد را تخلیه کرده و با سگ های شناسایی بمب، محل کاملا مورد تفتیش قرار گرفت.

مسجد یونس امره که متعلق به سازمان ترک تبار و سازمان اسلامی دیتیب بوده و یکی از مراکز اسلامی شناخته شده  مسلمانان در شهر آخن می باشد.

تحقیقات پلیس نشان داد که بمب در کار نبوده و فقط تهدید به بمب گذاری بوده است.

سلیمان زمبلیچی ، معاون رئیس اداره مساجد گفت: این مسجد به دلیل تهدید بمب نمی تواند برای نماز ظهر و عصر آماده شود.

گفتنی است روز چهارشنبه نیز تهدیداد مشابهی توسط یک گروه نئونازی به مساجد در اسن استیل، هاگن هسپه، یونا و بیلفلد فرستاده شد.

در ماه های اخیر ، ده ها مسجد در سراسر آلمان تهدیدهای بمب گذاری دریافت کرده و نگرانی های زیادی در این رابطه جامعه اسلامی را در برگرفته است.

این کشور در سال های اخیر شاهد رشد اسلام هراسی بوده است که ناشی از تبلیغات احزاب راست افراطی می باشد.

آلمان ، کشوری با بیش از ۸۱ میلیون نفر ، پس از فرانسه ، دومین جمعیت مسلمانان در اروپای غربی را دارد. در میان تقریبا از  ۴.۷ میلیون مسلمان این کشور ، ۳ میلیون نفر با تبار ترکی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha