چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ششمین گردهمایی سالانه میان ادیانی در بلغارستان برگزار شد

حوزه/ ششمین گردهمایی سالانه با نام «قهوه مدارا» امسال نیز در شهر پلوودیف بلغارستان با حضور نمایندگان مذهبی جوامع مختلف در مسجد این شهر برگزار گردید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sofiaglobe، ششمین مراسم سالانه «قهوه مدارا» در شهر پلوودیف، دومین شهر بزرگ بلغارستان برگزار گردید.

رهبران جامعه مسلمانان در شهر پلوودیف در بلغارستان در ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ برگزار کننده ششمین رویداد سالانه «قهوه مدارا» در مسجد دوژمایا بوده و همگی میزبان نمایندگانی از سایر جوامع مذهبی از جمله مسیحیان و یهودیان بودند.

این گردهمایی توسط دفتر مفتی های منطقه و هیات امنای مسلمانان در پلوودیف نخستین بار در سال ۲۰۱۴ پس از وقوع یک حادثه در شهر برگزار شد، زمانی که گروه بزرگی از هواداران فوتبال به مسجد این شهر در بلغارستان حمله کردند.

 احمد پهلوان، رئیس هیات مدیره مسجد و تانر ولی مفتی منطقه، ریاست این نشست را به عهده داشتند. و دانی کانازیروا فرماندار منطقه، مصطفی حاجی رئیس مفتی های بلغارستان، حسین ارگانی سرکنسول ترکیه در پلوودیف و علی بایرلوف رئیس جنبش حقوق و آزادی های مدنی پلوودیف در کنار اسوتلوزر کالیو رئیس سازمان منطقه ای یهودیان و معاون شهردار و مسئول فرهنگی از میهمانان این گردهمایی بودند. متاسفانه کلیسای ارتدوکس بلغارستان موفق به فرستادن نماینده ای برای شرکت در این مراسم نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha