جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دادگاه تجدیدنظردر انگلیس نکاح را قانونی نمی داند

حوزه/ یک دادگاه تجدید نظر در انگلستان، روز جمعه اعلام کرد که ازدواج اسلامی یا همان «نکاح» از نظر قانون این کشور در صورتی که ثبت نشده باشد شناخته شده نیست و ازدواج رسمی محسوب نمی شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، دادگاه تجدیدنظر در بریتانیا، ازدواج اسلامی را تحت قوانین شرعی معتبر ندانست.

دادگاه تجدیدنظر که روز جمعه تشکیل شد، حکم دیوان عالی قبلی را که براساس آن ازدواج اسلامی در بریتانیا که «نکاح» نام دارد، را در محدوده قانون ازدواج در انگلیس ندانست.

این  دادگاه تجدیدنظر تاکید کرده که نکاح، قانونا در انگلیس «ازدواج» محسوب نمی شود. به این ترتیب هزاران زن مسلمان در این کشور که نکاح انجام داده اند، از نظر دولت از هیچ حقوقی برخوردار نیستند و هنگام تقسیم دارایی ها مانند حقوق خانوادگی یا بازنشستگی همسر، هیچ حقی نخواهند داشت.

بسیاری از زوجینی که تحت مراسم نکاح ازدواج کرده اند معتقدند که به طور قانونی ازدواج کرده اند. اما ازدواج آنها فقط در صورتی قانونی است که رسما در دفتر ثبت ازدواج نیز مراسم شان را ثبت کنند.

در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ مشخص شد که تقریباً همه زنان متاهل مسلمان در انگلستان نکاح انجام داده اند و تقریباً دو سوم ازدواج شان را رسما ثبت نکرده اند.

در پاسخ به رای دادگاه تجدید نظر ، چارلز هیل ، از یک شهر شرکت حقوقی خانواده گفت:  این بدان معنی است که بسیاری از افراد در پایان آنچه که معتقدند" ازدواج  آنها است ، هیچ حقوقی ندارند. و همه دارایی ها به اسم شوهرشان به ثبت می رسد. این زنان الان آسیب پذیر هستند و نیاز به حمایت قانونی بهتری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha