چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین در جمع طلاب و اساتید شهرستان آوج تصریح کرد: برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه دینی ابتدا باید جامعه خود را بشناسیم و بدانیم انتظارات مردم از حوزه‌های علمیه چیست تا در همان راستا خود را تقویت کرده و آماده پاسخ‌گویی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، پیش از ظهر امروز در جمع  طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمؤمنین آوج، در سالن اجتماعات این مدرسه، با بیان این که عالمان دین در زمان غیبت کبری حضرت ولی عصر(عج) شبیه ترین افراد به آن حضرت هستند، مردم را با احکام دین و دستورات دینی آشنا می کنند، اظهار کرد: طلاب باید قدر خود را بدانند و در این رسالت مهم کوشا باشند.

وی افزود: طلاب حوزه های علمیه باید قدر فرصت ها و موقعیت ها را بدانند و در کنار فرا گرفتن دروس حوزوی از معنویت نیز غافل نشوند و بدانند تحصیل در حوزه علمیه  بهترین فرصت برای کسب علم، خودسازی و تهذیب است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شما طلاب علوم دینی سربازان ولی عصر امام زمان(عج) هستید و وظیفه دارید که دین را تبلیغ کنید، پس اول باید خود را برای انجام این وظیفه آماده کرده و مهارت های لازم را برای آن فرا گیرید.

وی ادامه داد: دفاع از دین در برابر شبهات و هجمه های دشمنان دین و مبارزه با فرهنگ های نفوذی یکی از وظایف مهم طلاب و عالمان دین است و با توجه به شبه افکنی دشمنان در فضای مجازی  امروز رسالت طلاب بسیار خطیر و حساس است و باید بیش از پیش پاسخگوی شبهات در فضای مجازی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه دینی ابتدا باید جامعه خود را بشناسیم و بدانیم انتظارات مردم از حوزه‌های علمیه چیست تا در همان راستا خود را تقویت کرده و آماده پاسخ‌گویی باشیم.

وی با بیان این که طلبه مهذب مسیر رشد و تعالی در سطوح مختلف حوزه را با سرعت بیشتری طی می کند، خاطرنشان کرد: طلبه ای که به آراستگی و فضائل ناب اخلاقی مجهز باشد به طور حتم آثار و برکات بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین با استناد به آیه مبارکه «کونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَیرِ ألسِنَتِکُم»، بیان کرد: شما طلاب علوم دینی مردم را بدون زبان(بلکه با عمل خویش) به سوی خوبی فرا خوانید تا از شما سخت کوشی در راه دین و صداقت و خداترسی را ببینند.

در پایان از ۱۰ نفر از طلاب حوزه علمیه شهرستان آوج در موضوع قرآنی تقدیر شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا از زمینی که برای احداث مدرسه علمیه آوج در نظر گرفته شده، بازدید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha