جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره رضوی

مدیر حوزه قزوین گفت: جشنواره رضوی بهترین فرصت برای خلق آثار فاخر و ارزشمند با محوریت حضرت امام رضا(ع) و نشر معارف و اندیشه ‌های آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره رضوی که از سوی اداره کل ارشاد اسلامی قزوین در سالن اجتماعات سردار شهید سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: جشنواره هایی که با محتوا و رویکرد دینی و آئینی برگزار می شوند، در گسترش فرهنگ رضوی و افزایش سطح دانش معنوی جامعه نقش بسزایی دارند.

وی افزود: جوانان مؤمن و انقلابی باید با الگوگیری از فرهنگ رضوی در راستای ترویج ارزش های دینی گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: جشنواره رضوی بهترین فرصت برای خلق آثار فاخر و ارزشمند با محوریت حضرت امام رضا(ع) و نشر معارف و اندیشه ‌های آن حضرت است.

وی ادامه داد: فطرت سلیم انسانی، خوبی ها را می پسندد و دریافت می کند و کلام اهل بیت(ع) به طور عام و امام رضا(ع) به طور خاص با فطرت سلیم انسانی همراه است.

مدیر حوزه قزوین گفت: امام رضا(ع) فرموده است مردم اگر به زیبایی های کلام ما آگاه شوند، از آن تبعیت می کنند، اگر ما می خواهیم کاری کنیم جامعه را از نظر دینی و فرهنگی ارتقا دهیم، یکی از کارها این است که مردم را نسبت به معارف اهل بیت عصمت و طهارت آگاه کنیم.

حجت الاسلام والمسلیمن سبحانی نیا بیان کرد: در جامعه ای که با تهاجم شدید فرهنگی مواجه است، برای آگاهی بهتر مردم نسبت به معارف دینی، در کنار سخنرانی و منابر باید از ابزارهای گوناگون و متفاوتی که در جامعه و فضای مجازی وجود دارد حداکثر استفاده را ببریم تا بتوانیم به بهترین وجه محصول تعلیم و تعلم معارف دینی را به جامعه منتقل کنیم و بدین شکل جزء انصار اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) قرار گیریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اشاعه فرهنگ و ترویج سیره و منش اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ ناب رضوی می‌تواند در رفع و کاهش بسیاری از مشکلات و معضلات  اجتماعی و فرهنگی راه‌گشا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha