پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همتیان

حوزه/ قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: بهترین ویژگی اخلاقی صداقت و شرط آن، دوری از گناه و معصیت خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان، ظهر شنبه در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: اگر کسی محب و دوستدار کسی باشد شبیه محبوب خود می شود.

قائم مقام معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور افزود: ما که محب حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزندانش هستیم باید رفتارمان با آنها سنخیت داشته باشد.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: اگر محبت خدای متعال و اهل بیت عصمت و طهارت را به خوبی درک کنیم دیگر محبت هیچ چیزی جای آن را نخواهد گرفت و همه وجودمان را فدایشان خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان اظهار کرد: بهترین  ویژگی اخلاقی در وجود همه انسانها «صداقت» است و شرط آن دوری از گناه و معصیت خداست؛ صداقت و راستگویی یعنی اینکه مؤمن در ظاهر و باطن یکی باشد.

قائم مقام معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ادامه داد: در اعتقادت کلی خود همچون توحید و نبوت نیز باید صدق داشته باشیم و در ذکر نماز و خواندن ادعیه از سر صدق جملات را ادا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان کرد: در محبت اهل‌بیت(ع) نیز باید عملاً صداقت خود را اثبات کنیم. یعنی اینکه مطیع آن‌ها باشیم و کسی که مطیع اهل‌بیت(ع) باشد گناه نمی‌کند. امام صادق(ع) می‌فرماید: «کسی اگر محب باشد معصیت نمی‌کند و اگر معصیت می‌کند خدا را دوست ندارد».

استاد اخلاق حوزه به جایگاه ویژه روحانیت در میان مردم پرداخت و بیان کرد: روحانیت می تواند با بهره گیری از این جایگاه علاوه بر بالابردن امید در میان مردم، همدلی و همراهی در میان ارکان مختلف کشور را به خوبی تقویت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha