جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 886402
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
حجت الاسلام مهدی زمانی فرد

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: تلبس به معنی تعهد و امضای عهدنامه ای در تداوم رسالت و ادای سهم خویش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی زمانی فرد امشب در مراسم عمامه گذاری 200 تن از طلاب حوزه علمیه خراسان در محل مدرسه علمیه عالی نواب با اشاره به اهمیت تلبس، گفت: تلبس به معنی تعهد و امضای عهدنامه ای در تداوم رسالت و ادای سهم خویش است.

وی با بیان اینکه طلبه باید کامل و جامع باشد تا در مسیر هدایت الهی گام بردارد، آینده نگری و عالم به زمان بودن را مهم خواند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد، دومین عامل در مسأله هدایت را اخلاق برشمرد که موجب جذب مردم و در نتیجه بهره گیری از علوم دینی می شود.پ

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه باید سعه صدر داشت و با همه اقشار جامعه مرتبط بود، ابراز کرد: ویژگی رسول خدا(ص) این بود که با تواضع خویش، به جذب مردم می پرداخت.

وی عامل سوم در موفقیت در هدایت را مبارزه با ظلم و طاغوت دانست و اظهار کرد: طلبه باید همواره در صف مقدم باشد و با استکبار و ظالمان مبارزه کند. این  امر، از سیره علمای شیعه است که در طول تاریخ با مستکبران مقابله کرده و ظلم را برنتافتند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: بی تفاوت بودن به ظلم و استکبار موجب می شود که حوزویان رسالت انبیاء را نتوانند انجام دهند. اصلا براساس همین سیره، انقلاب اسلامی شکل گرفت و خط مقاومت در همین راستا ادامه دارد.

وی همسانی گفتار و رفتار را با اهمیت خواند و گفت: باید عمل با پیشاپیش سخن‌مان باشد و در واقع بین قول و فعل هماهنگی باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان، مسأله مردمی بودن را عامل دیگر در موفقیت در رسالت دانست و ابراز کرد: باید درد مردم را درک کرد تا آنان بدانند که روحانیت در کنارشان است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha