جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله فاضل لنکرانی

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که دنیا مقصد و مقصود طلاب نبوده و نخواهد بود، ابراز داشت: اما اگر کسی وارد حوزه می‌شود به ارزش‌های اسلام می‌رسد که بی‌نهایت ارزشمند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی عصر امروز در جشن بزرگ انقلاب و سومین همایش فاطمی اساتید و طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)برگزار شد، اظهار داشت: امروز مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در شرایطی قرار دارد که بیش از ۶۰۰ طلبه در بخش‌های مختلف ازجمله فقه، اصول و .... در حال تحصیل است.

وی ادامه داد: این مرکز علاوه بر قم در مشهد، کابل و سوریه نیز دایر است که به مکانی برای ترویج تشییع و اسلام ناب محمدی شده است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بابیان این‌که این مرکز بیش از ۲۰۰ استاد دارد، تأکید کرد: در کنار این اساتید مجموعه‌ای از پژوهشگران نیز در حال فعالیت هستند که نشان‌دهنده توجه مرکز به تحقیق و پژوهش است.

وی ادامه داد: این مرکز با وجوهات و تبرکات اداره می‌شود و هیچ وابستگی به دولت و سایر نهادها ندارد که همین عدم وابستگی موجب رشد و تکامل آن شده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)خطاب به خانواده‌های اساتید و طلاب این مرکز گفت: امروز خانواده‌های محترمی که دعوت را پذیرفته‌اند ارزش کار همسران خودشان را بدانند که در مجموعه‌ای فعالیت دارند که برای نشر معارف اهل‌بیت (ع) است.

وی ادامه داد: هیچ استاد و پژوهشگری در هیچ کاری موفق نمی‌شود مگر این‌که همسرش بداند که کار وی به چه میزان ارزش دارد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بابیان این‌که ارزش کار این علم با هیچ‌کدام از مظاهر دنیا قابل‌مقایسه نیست، تأکید کرد: طلبه اگر برای مقام و ثروت وارد حوزه می‌شود راه را گم‌کرده و اشتباه می‌کند.

وی بابیان این‌که دنیا مقصد و مقصود طلاب نبوده و نخواهد بود، ابراز داشت: اما اگر کسی وارد حوزه می‌شود به ارزش‌های اسلام می‌رسد که بی‌نهایت ارزشمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حوزه مصداق خیر کثیر است و خیر کثیر مصداقی جزء حوزه ندارد و باید گفت امروز حضور در حوزه ارزشش از قبل انقلاب بیشتر است

وی ادامه داد: قبل از انقلاب حوزه افرادی را تربیت می‌کرد که منبری برود و موعظه‌ای بخواند اما امروز مسئولیت یک طلبه با قبل از اسلام قابل‌مقایسه نیست.

آیت‌الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه به دنیا می‌گوید که بهترین قوانین حقوق بشر را اسلام ناب محمدی دارد.

وی با انتقاد از شعارهای حقوق بشری غرب گفت: این چه نوع حقوق بشری است که هم‌جنس‌بازی را به رسمیت شناخته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از برخی شبهه افکنی ها در فضای مجازی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) زمانی که می‌خواست خطبه‌ای ادا کند مقنعه و جلباب را بر سر کرد و در بین یک جمعی که نامحرمان حضرت را نبیند به مسجد رفت و خطبه تاریخی خودشان را بیان کردند.

وی افزود: اگر قرآن پیغمبر را الگو قرار می‌دهد تا قیامت، امروز امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگویی برای انسان‌ها تا قیامت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ای دنیا IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 1
    پس این همه طلبه برای چی اومدن در جلسه شرکت کردن؟ً