جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی گفت: اسلام بالاترین و بهترین مقام‌ها را برای زن در نظر گرفته است در حالی که دنیای غرب زنان را به کالا تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی عصر امروز در جشن بزرگ انقلاب و سومین همایش فاطمی اساتید و طلاب مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از انسان‌هایی هستند که نقش بسزایی در تبیین معارف اهل‌بیت (ع) داشتند و الگویی واقعی برای مؤمنان در تمامی زمان‌ها هستند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) بیان داشت: زمانی که آغاز بعثت بود و ایشان وارد خانه شدند، حضرت خدیجه (س) رو به پیامبر خدا (ص) کرد و فرمود: فرزندانمان در شکمم گفت: ای مادر نگران نباش خدا با پدرم است، در این هنگام حضرت محمد (ص) به حضرت خدیجه (س) فرمودند: این فرزند دختر است و او مادر یازده امام خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی در ادامه بابیان این‌که برای شناخت یک شخصیت چند نشانه وجود دارد، تأکید کرد: نخستین روش کلام خدا است که از کلام خدا انسانی را بشناسیم.

وی ادامه داد: دوم کلام معصوم است و سوم کلام اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان است که از افراد تعریف می‌کنند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: چهارم نیز زندگی و سیره افراد است که از آن می‌توان یک فرد و شخصیتش را شناخت.

وی افزود: قران، کلام معصومین و اندیشمندان مسلمانان و غیرمسلمانان وزندگی فاطمه گواه شخصیت والای ایشان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بابیان این‌که شخصیت فاطمه زهرا (س) بسیار بالا است، بیان داشت: ایشان به‌تنهایی در برابر حاکمان آن زمان ایستاد و حرف خودش را زد.

وی ادامه داد: اسلام بالاترین و بهترین مقام‌ها را برای زن در نظر گرفته است اما برخلاف آن کشورهای غربی زن را به کالا تبدیل کرده‌اند.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: کشورهای غربی شب‌ها زن‌ها را به عرضه می‌گذارند و به‌صورت کلی نظام خانواده را از بین برده‌اند.

وی ابراز داشت: حال این کشورها به ما ایراد می‌گیرند درحالی‌که خودشان نهاد خانواده را متلاشی کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: قرآن برای سلایق مختلف حرف برای گفتن دارد و در بسیاری از موارد حقوق برابری برای زن و مرد در نظر گرفته است.

وی با اشاره به خاطره ای از حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در آخرین لحظات زندگی خودشان از امام علی(ع) خواستند که بر بالینش بنشیند ، وقتی حضرت امیر(ع)  کنار زهرا (س) نشست: حضرت زهرا ۳ موضوع را خطاب به امام علی فرمودند: دروغ، خیانت و مخالفت با تو به‌عنوان همسر در زندگی ما نبود.

حضرت امیر المومنین نیز در پاسخ به ایشان فرمودند: فاطمه جان عالم‌ترین شخص به خدا، نیکوکارترین انسان، باتقواترین، گرامی‌ترین و مظهر خوف از خدا در عالم شما هستید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی خاطر نشان کرد: اگر این سه موردی که حضرت فاطمه زهرا(س) خطاب به امام اول شیعیان فرمودند در زندگی‌ها نباشد قطعاً طلاق و جدایی در زندگی‌ها نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha