سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پاکستان

حوزه/ سمینار با شکوهی به همت جامعه المصطفی العالمیه واحد برادران اسلام آباد با عنوان" انقلاب اسلامی یادآور مجاهدت های شهداء " برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزای حوزه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و ولادت با سعادت حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها و ایام چهلم شهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس سمینار با شکوهی به همت جامعه المصطفی العالمیه واحد برادران اسلام آباد با عنوان" انقلاب اسلامی یادآور مجاهدت های شهدا " برگزار شد.

در این سمینار علما و شخصیت های مذاهب مختلف اسلامی، رهبران برجسته احزاب مذهبی سیاسی، مدیران و اساتید مدارس دینی، طلاب و جمع کثیری از اقشار مختلف جامعه حضور داشتند.

سمینار با تلاوت کلام الله مجید توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد یاسین مقدسی استاد جامعه المصطفی آغاز گردید و سپس آقای غلام علی از طلاب جامعه در مدح حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها مدیحه‌سرایی کردند و در ادامه گروهی از طلاب دوره تمهیدیه سرود (معروف خمینی ای امام خمینی ای امام) اجرا کردند که مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

در این سمینار حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی دبیر مرکزی شورای علمای شیعه پاکستان و عضو شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین اقبال حسین بهشتی مسئول دفتر مرکزی حزب مجلس وحدت مسلمین، حجت الاسلام و المسلمین شیخ انور علی نجفی از حوزه علمیه جامعه الکوثر اسلام آباد، پیر ریاض الدین چشتی رئیس تنظیم اتحاد اهل سنت ، مولانا حسیب نظیری از رهبران جمعیت علمای پاکستان ،حجت‌الاسلام و المسلمین انیس الحسنین خان مدیر جامعه المصطفی العالمیه ،  حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد نذیر اطلسی معاون پژوهش مدرسه برادران و حجت الاسلام و المسلمین فرحت علی کاظمی کارشناس آموزش نمایندگی المصطفی سخنرانی کردند. اجرای این برنامه را حجت الاسلام لیاقت علی اعوان معاون فرهنگی تربیتی مدرسه برادران برعهده داشتند.

محور های مهم سخنرانی ها:

سخنرانان اتحاد و وحدت مسلمانان را مورد تاکید قرار داده و گفتند: بدون اتحاد و وحدت نمی توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و رمز پیروزی ملت شریف ایران در مقابل نظام شاهنشاهی اتحاد و یکپارچگی و اطاعت از امام خمینی ره بود.و طبق فرمایشات امام و رهبری اتحاد و وحدت اصلی از اصول اسلام است.

سخنرانان گفتند: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب، الگویی برای کشورهای اسلامی شد که باید از آن یاد بگیرند. انقلاب اسلامی ایران، دوست و دشمن را شناسایی کرد و مردم جهان را بیدار ساخت. این انقلاب برکتی برای مسلمانان بود که فرعون و یزید زمان خود را بشناسند.

 امام خمینی رضوان الله تعالی علیه فقیه برجسته، متوکل علی الله و زمان شناس بودند و بزرگترین انقلاب عصر حاضر را رهبری کردند و به پیروزی رساندند. مجاهدت های شهدا در پیروزی،  استحکام و بقای انقلاب اسلامی فراموش شدنی نیست و شهید بهشتی، شهید مطهری و دیگر شهدا نقش بسزایی در پیروزی و استحکام انقلاب اسلامی داشتند.

سخنرانان در بخش دیگری از سخنان خود اقدام آمریکا مبنی بر ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همرزمان آنها را حرکتی تروریستی و وحشیانه قلمداد کردند و این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی دانستند.

سخنرانان تاکید کردند به برکت خون شهدا نقشه ها و توطئه های دشمنان اسلام خنثی شد و چهره منفور و نحس آمریکا و متحدانش برای جهانیان بیش از گذشته آشکار شد.

شرکت کنندگان در مراسم، توسعه همکاری‌های اسلامی در سایه اتحاد و وحدت را بهترین راه مبارزه با اهداف شوم استکبار جهانی از جمله آمریکا، رژیم جعلی اسرائیل و انگلیس قلمداد و تاکید کردند که به برکت خون شهدای مقاومت انقلاب اسلامی مستحکم تر از گذشته شده و آمریکا رسوا تر از همیشه شده است و اتحاد و همبستگی بین مسلمانان بیشتر از گذشته شده است.

سخنرانان در بخش دیگری از سخنانان خود به شخصیت و سیرت طیبه حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها اشاره کردند و گفتند سیره طیبه حضرت زهرا سلام الله علیها مشعل راه برای همه انسانها و انسانیت است و شهادت ایشان برای دفاع از نظام هدایت و امامت و برای تحقق نظام عدل بوده است.

سخنرانان گفتند امام خمینی رضوان الله تعالی علیه فقیه و زمان شناس بودند و بر خدای خود توکل داشتند به همین خاطر بر همه مشکلات فائق آمدند و با بصیرت کامل نقشه های دشمنان را نقش بر اب کردند  و جانشین بر حق ایشان مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده راه امام خمینی ره هستند و با قدرت تمام و اقدامات مدبرانه و حکیمانه خود آمریکا را مجبور به عقب نشینی در منطقه کرده اند.و در سایه رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی روز به روزه مستحکم تر شده و قله های ترقی و توسعه را خواهد پیمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha