جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زوج جوان مسلمان، که جلسات آشناسازی پیش از ازدواج ترتیب می دهد

حوزه/ یک زوج جوان در گلنفیلد، برای جوانان مسلمان ۱۸ تا ۲۴ ساله جلسات آشناسازی پیش از ازدواج  برگزار می کنند و یک ایده غربی را مسلمان پسند کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از leicestermercury ، یک زوج مسلمان در شهر گلنفیلد در لیستر انگلستان، با هدف تبلیغ فرهنگ ازدواج اسلامی ، جلسات «آشناسازی پیش از  ازدواج» برای جوانان مسلمان  برگزار می کنند.

محمد علی ۲۷ ساله و همسرش زینب ۲۴ ساله پس از اتمام دانشگاه و شروع کار به ترتیب در رشته های بهداشت و درمان و مهندسی آی تی در لیستر همدیگر را ملاقات کرده اند. آن ها پس از صحبت با دوستان و خانواده هایشان که برخی از آن ها مسیرهای سنتی تری را برای معرفی  به همسران بالقوه از طریق والدین شان انتخاب کرده اند، تصمیم می گیرند کار متفاوتی انجام داده فرصتی را برای جوانان مسلمان به منظور آشنایی با یکدیگر فراهم سازند.

 محمد با تاکید بر اینکه تحولات فرهنگی و اجتماعی در نسل های جدید که به شدت تحت تاثیر «رسانه های اجتماعی» قرار گرفتند باعث شده که آداب و رسوم سنتی مثل گذشته کارایی نداشته باشند.

 این زوج با همکاری صاحب رستوران مرکز شهر فرناندز گریهاوس ، میزبان یک شب آشنایی می شوند و در آنجا ۳۰ جوان مجرد برای دیدار و گفتگو با هم حاضر می گردند. گروه سنی افراد بین ۱۸-۲۴ سال خواهد بود. و در صورتی که دو طرف از این آشنایی راضی باشند می توانند در آینده با هم ارتباط برقرار سازند.

محمد گفت: ملاقات با کسی که قصد ازدواج با او را دارید ممکن است نگران کننده باشد و فشار زیادی به فرد وارد سازد. به همین جهت نیز ملاقات جمعی می تواند این شرایط را مرتفع سازد. ما نمی گوییم باید باکسی که ملاقات می کنید حتما ازدواج کنید اما این فرصتی با برای آشنایی و صحبت پیش از ازدواج است.

وی افزود: آنچه ما انجام دادیم تبدیل یک ایده قرار ملاقات غربی و مسلمان پسند کردن آن است.   من فکر می کنم که یک دیدگاه مشترک وجود دارد که ما باید چیزهایی مناسب برای نسل جوان بسازیم ، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم کاری را انجام دهیم که آرامش بیشتری داشته باشد و در آنجا احساس راحتی بیشتری ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha