جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی درمدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کشوری، حضور حداکثری مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی و ملی است، گفت: اگر نیروهای انقلابی برنامه ای برای انتخابات نداشته باشند، عده ای حرف غلط خودشان را به خورد جامعه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، شامگاه شنبه ۲۶ بهمن در نشست تخصصی «انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی»، در جمع  اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان، به رعایت نکردن جهت گیری اسلامی در ادوار مجلس شورا اشاره کرد و گفت: در بعضی از دوره های مجلس برنامه های ضددینی و اسلامی اش ضرب المثل بود.

وی افزود: اگر نیروهای انقلابی برنامه ای برای انتخابات نداشته باشند، عده ای حرف غلط خودشان را به خورد جامعه خواهند داد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، انتخابات را به دلیل انگیزه بیشتر مردم در انتخاب اصلح، مهم و سرنوشت ساز دانست و ادامه داد: به دلیل جهت‌سازبودن ایام انتخابات باید برنامه خاصی برای هدایت افکار عمومی جامعه تدوین شود تا خدای ناکرده خروجی آن خلاف جهت گیری اسلامی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین کشوری به سه راهبرد اصلی تشویق مردم به شرکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: تشویق حداکثری مردم به عنوان یک تکلیف شرعی و ملی در عرصه انتخابات راهبرد اول است.

وی با بیان اینکه فرق فرد صالح و غیرصالح باید در انتخابات مشخص شود، تصریح کرد: نماینده می تواند در تمام امور کشور دخالت کند، از این رو باید در انتخاب اصلح دقت شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، بررسی و دادن لیست انتخاباتی براساس معیارهای اصلح را راهبرد دوم تشویق مردم در انتخابات عنوان کرد و ابراز داشت: انتخاب اصلح براساس چارچوبی که  نخبگان و بزرگان دینی به عهده می گیرند تعیین می شود، هر چند این راهبرد هم گاهی اوقات تجربیات تلخ و شیرینی داشته است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پول های زیادی در انتخابات هزینه می شود اگر نیروهای انقلابی ورود مصداقی در این عرصه پیدا نکنند ممکن است مردم در تشخیص درست اصلح سرگردان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کشوری با بیان اینکه نماینده اصلح باید با معایب اندیشه های غربی آشنا باشد، تصریح کرد: گاهی اوقات نماینده اصلح و خوبی به مجلس فرستاده می شود، ولی به علت عدم آگاهی از معایب اندیشه توسعه غربی، نمی تواند در مقابل تصویب قوانینی که به نفع اسلام نیست مقاومت کند.

حجت الاسلام والمسلمین کشوری با بیان این که فعالیت های نامزد اصلح باید مشروط به پرسش های الگوی های اسلامی پیشرفت باشد، افزود: نامزد اصلحی که در ذهن خودش این گونه پرسش ها را برجسته کند به فکر سهم خودش در مجلس بوده است.

وی با تأکید بر این که شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» باید واقعی تر شود، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خوب است، ولی باید جلوی تدبیرهای آنها علیه ملت ایران گرفته شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ادامه تصریح کرد: یک نماینده اصلح در مجلس باید برای واقعی تر شدن شعار «مرگ بر آمریکا» جلوی ورود کالاهای آمریکایی به بازار ایران را بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: نماینده اصلحی که به پرسش های الگوی پیشرفت های اسلامی درست پاسخ بدهد، زمانی هم که به مجلس راه پیدا کند به قوانین غربی که به نفع اسلام نیست، رأی نخواهد داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha