جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ ​​​​​​​مدیر حوزه قزوین گفت: در دوران دفاع مقدس بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را به شرکت در جبهه های حق علیه باطل تشویق می کردند، امروز هم با توجه به هجمه فرهنگی دشمن پدران و مادران وظیفه دارند فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه های علمیه تشویق کنند تا آماده جهاد فرهنگی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، صبح امروز در اولین همایش رزمندگان روحانی، ایثارگر و آزاده استان قزوین، در سالن ثارالله سپاه استان قزوین، گفت:  جهاد فرهنگی از جهاد نظامی برتر و بالاتر است و امروز بیشتر از هر چیزی به این عرصه نیاز داریم.

وی افزود: هر فرد انقلابی با هر امکاناتی که دارد به مقابله فرهنگی با دشمن روی بیاورد و در برابر جبهه تمام عیار فرهنگی دشمن ایستادگی کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: امروز جهاد فرهنگی بر همه جهادها مقدم است؛ جهاد فرهنگی که امروز باید مورد توجه همه اقشار قرار گیرد  مبارزه با ابتذال فرهنگی است، لذا هر کدام از ما کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: حضور مستمر و پررنگ روحانیت در عرصه های دینی و فرهنگی می تواند ضمن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، بسترهای لازم تقویت معارف اهل بیت(ع) در جامعه را فراهم کند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی، عرصه های وسیعی را به روی روحانیت باز کرد و این قشر در هر دوره ای متناسب با همان دوره تلاش های خود را انجام و به نیازهای زمان پاسخ داده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر لزوم تربیت طلاب کارآمد، تصریح کرد: نقش حوزه های علمیه در دوام و بقای انقلاب بسیار حائز اهمیت و محوری است؛ امروز حوزه های علمیه به عنوان پایگاه تربیت و پرورش نخبگان دینی و ترویج و گسترش دین، رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را به شرکت در جبهه های حق علیه باطل تشویق می کردند، امروز هم با توجه به هجمه فرهنگی دشمن پدران و مادران وظیفه دارند فرزندان خود را برای تحصیل در حوزه های علمیه تشویق کنند تا آماده جهاد فرهنگی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha