جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید ابراهیم رئیسی مشهد مقدس

حوزه/ رئیس قوه قضائیه در جمع قضات استان کرمان گفت: سردار سلیمانی در برابر بعضی از موانعی که دشمن ایجاد می‌کرد و بعضی از مشکلاتی که ایشان در انجام ماموریت هایش داشت، نگاهش به چهره مصمم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا بود و از ایشان نیرو و درس ایستادگی می‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، یکشنبه ۲۷ بهمن ماه، در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کرمان ضمن  تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: جا دارد که یاد شهید سرافراز سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی بداریم و به روح بلندش درود بفرستیم.

وی افزود: چهره‌ای که در وجود او اخلاص، اندیشه کردن و عمل کردن و در آشکار و پنهان مجاهدت کردن برای خدا نمونه بود. اخلاص او امروز در صدر ویژگی‌ها و شاخص‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است. عمل صالح او نمونه بود؛ آن هم عمل صالحی که مورد رضای حضرت حق باشد. در چهره او آثار بندگی بود چه در مجاهدت‌ها و چه در خلوت‌ها با حضرت حق. آثار بندگی در چهره او و سیره و سلوک او بود.

وی ادامه داد: امروز شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگویی در مجاهدت و اخلاص و مردمداری و ایستادگی در مقابل دشمن و موانع و سرخم نکردن و احساس ضعف نکردن روی همگان است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: موانع بسیاری پیش روی حاج قاسم بود، اما آن‌ها را مانع نمی‌دانست و معتقد بود که هیچ کدام به رسمیت شناخته نمی‌شود و باید همه را پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی در برابر بعضی از موانعی که دشمن ایجاد می‌کرد و بعضی از مشکلاتی که ایشان در انجام ماموریت هایش داشت، نگاهش به چهره مصمم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا بود و از ایشان نیرو و درس ایستادگی می‌گرفت و در مکتب امام(ره) و مکتب جانشین به حق ایشان رهبری معظم انقلاب، درس ایستادگی و مقاومت می‌گرفت و حقیقتا شاگرد لایقی در مکتب ولایت بود.

رئیسی اظهار کرد: آنچه که سفارشش به همه ما به عنوان بازماندگان است، آن است که در این مسیر نباید دچار سستی و درجا زدن و توقف کردن شد. باید با ایستادگی و مقاومت و پشتکار و نگاه به اهداف مهم انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت و مبارزه با فساد تلاش کرد و توصیه او در وصیت نامه اش به همه ما این است که برای تبعیت از ولی فقیه و اجرای عدالت و مبارزه با فساد باید سر از پا نشناخت و تلاش کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز خدمت کردن به مردم عزیز در همه کشورمان بویژه در این استان که اخلاص این مردم و دلدادگی آن‌ها به خدا بر کسی پوشیده نیست، وظیفه همه مسئولان است. عزیزمان فرمودند بیش از شش هزار شهید و قریب به ۲۰ یا ۱۹ هزار جانباز سرافراز در این استان است. در این استان خانواده های محترم و دلداده به حق و متدین حضور دارند که جلوه اخیر این دلدادگی تشییع پیکر حاج قاسم بود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: حقیقتاً نوکری و کار برای مردم، بزرگترین سند افتخار برای ما و شماست. هر کاری بتوانیم باید بکنیم که از کار مردم گره باز کنیم و مشکلات‌شان را برطرف کنیم و مردم احساس اجرای عدالت کنند و احساس کنند گره کارشان باز شده است.

وی با تاکید بر اهمیت ملجأ بودن دادگستری، دادسرا و دادگاه ها، گفت: مردم مورد ظلم قرار گرفته در هر گوشه و کنار باید احساس کنند حقشان گرفته و به آنها پس داده می شود.

رئیسی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد را به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نمی دانیم، گفت: این موضوع زیبنده کشوری که سردار سرافراز آن حاج قاسم سلیمانی است، نیست؛ فردی که اخلاص و صفا و دلدادگی به خدا داشت و پیامش به ما این است که ما جامعه ای سالم، صالح، در پرتو ولایت و جامعه ای برخوردار از اخلاق و معنویت می خواهیم.

وی یادآور شد: چنین جامعه ای را باید همه، رقم بزنیم و تلاش کنیم هرچه خلاف آن است را بزداییم. فقر زیبنده جامعه ما نیست. چهره زیبای جامعه ما نباید با فقر مورد آسیب قرار گیرد و باید تلاش کرد این فقر از خانواده های فقیر با تصمیمات دقیق اقتصادی، مالی و پولی رخت بر بندد.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه فقر پدیده ای است که محصول نابرابری های اجتماعی است، گفت: می توان با ایجاد عدالت در تقسیم ظرفیت ها بسیاری از این موارد را مرتفع کرد و بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از همین قبیل است که باید این ها را در جلسات تصمیم سازی و تصمیم گیری دنبال کرد که این شرایط مردم را رنج ندهد، زیرا این موارد برای جامعه ما رنج آور است.

رئیسی با اشاره به موضوع فضای مجازی تاکید کرد: بارها گفته شده که فضای مجازی فضایی است که ظرفیت خوبی برای سرعت و پیشرفت درکارها باشد تا کارها در جهت ارتباطات خوب پیش رود؛ اما این فضا در تمام دنیا اینگونه است که هم از مواهب آن برخوردار هستند و هم سعی می کنند آفت ها و آسیب های آن، کشور را فرا نگیرد؛ باید این فضا را مدیریت کرد و مدیریت آن از جمله ضرورت هایی است که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرین و موثر باشد.

وی درباره اینکه اعلام فساد باید مورد تشویق قرار گیرد، تصریح کرد: این موضوع را ما بارها اعلام کردیم. جامعه ما جامعه آمر به معروف و ناهی از منکر است. در فضای اداری و سازمانی استان و کشور اگر با نگاه خیرخواهی متوجه شدید که در سازمانی کاستی وجود دارد، با این نگاه آن را پیگیری کنید.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز نظارت همگانی، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان یکی از پشتوانه های مهم اجرای عدالت و قانون در کشور است و این را باید به عنوان یک نعمت و موهبت تلقی کرد. مردم ناظران ما هستند و اگر مواردی از کاستی وجود دارد آن را تذکر می دهند که این به عنوان یکی از موهبت های الهی است و بسیار متفاوت از آن است که بگوییم چرا فلانی به ما تذکر داد یا چرا فلانی کاستی را گوشزد کرد.

 رئیسی با اشاره به موارد تخلفات، گفت: سؤال این است که برخورد با افرادی که در یک سازمان مرتکب تخلف شدند را باید تقویت دستگاه دانست یا تضعیف دستگاه؟ ما باور داریم که اگر جرمی ثابت و مجرم کیفر شد، اعلام اینکه در یک مجموعه هزار نفری دو نفر دچار تخلف شدند، تضعیف دستگاه نیست و معلوم می شود که این دستگاه هم خودش را می بیند و هم بیرون را و مراقب است که خود دچار آسیب نشود.

وی اظهار کرد: حتما نیاز نیست اعلام تخلفات با ذکر مشخصات باشد. بر اساس قانون باید حکم برخی موارد مانند فساد اقتصادی علنی شود؛ اما مواردی هم هست که قانون اعلام آنها را با جزئیات، حکم نمی کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارش رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در این گزارش هم موفقیت ها و هم کاستی ها و مشکلات بود، حتما نیروی انسانی، قاضی و کارمند، نیاز به تقویت دارد و باید منابع انسانی نسبت به تقویت نیروی قضایی و اداری تلاش کند، ولی فعلا نیروی انسانی موجود در دادگستری و سازمان های قوه قضائیه همین میزان است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش مضاعف دوستان جای تقدیر و تشکر صمیمانه دارد، خاطرنشان کرد: کاهش اطاله پرونده‌ها که در گزارش رئیس کل به آن اشاره شده بود، جای تقدیر دارد. از صبوری خانواده های شما که باعث شد در روزهای تعطیل و عصرها نیز پای کار باشید تا کار مردم انجام شود، قدردانی می کنم و مراتب سپاس بنده را به آنها ابلاغ کنید. اگر همکاری و همیاری آنها نبود، شما توفیق پیدا نمی کردید کار مضاعفی را در دادگستری انجام دهید. یقین بدانید کار شما دیده می شود و ما گزارشات دادگستری ها را داریم و بنده پیگیر این مسائل هستم.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: با همه زحمات و اقدامات، باید تلاش کرد که کاستی ها در نیروی انسانی، بودجه و اعتبارات و نبودن امکانات و تجهیزات کامل را با کار مضاعف جبران کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا مظفر IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    0 0
    خداوند وجود پر برکت آیت الله رئیسی را برای اجرای عدالت و برچیدن بقایای ظلم و فساد و رانتخواری در جامعه را از جمیع بلیات و آفات دور نگه دارد.