شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در جمع روحانیون رزمنده، آزاده و ایثارگر استان گفت: ارتش‌های جهان مکتب اثرگذار سردار سلیمانی را مورد مطالعه قرار خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی صبح امروز در جمع روحانیون رزمنده، آزاده و ایثارگر استان قزوین، اظهار کرد: خداوند توسط فرشتگان به حضرت مریم(س) فرموده «ای مریم، همانا خدا تو را برگزید و پاکیزه گردانید و بر زنان جهان برتری بخشید».

وی ادامه داد: اما وقتی درباره حضرت فاطمه(س) سخن می‌گوید، بدون واسطه و با یک کلام جدی‌تری مطرح کرده و فرموده بی‌گمان، خدا اراده کرده است تا آلودگی را از شما اهل بیت [پیامبر] بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: خدا وقتی درباره حضرت مریم(س) سخن می‌گوید، فقط خود ایشان را خطاب قرار می‌دهد اما وقتی راجع به حضرت زهرا(س) سخن می‌گوید، خاندان حضرت را خطاب قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) رسالت جهانی داشتند در حالی که پیامبران پیشین رسالتشان در منطقه جغرافیایی محدود و بیشتر برای قوم و قبیله خود صورت می‌گرفت و به همین خاطر حضرت فاطمه(س) سیده نساء عالم در هر عصر و زمان است و حضرت مریم(س) سیده نساء زنان عصر خود بود.

وی با تبریک ولادت امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی(ره) همانند پیامبر(ص) رسالت و آرمانی جهانی برای انقلاب تعریف کردند و فرمودند ما انقلاب را به همه جهان صادر می‌کنیم و فرمود تا بانگ لا اله الا الله و محمد رسول الله در جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست ما نیز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب امام راحل بودند و حضور فعال و اثرگذار ایشان در لبنان، سوریه، فلسطین و عراق نشان دهنده این مطلب است که ایشان پیرو خط امام و تربیت یافته مکتب ایشان بود که همگی نشأت گرفته از برکات وجودی حضرت فاطمه(س) بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی صاحب مکتب بودند و به قدری این مکتب اثرگذار بود که ارتش‌های جهان آن را مورد مطالعه قرار خواهند داد تا رمز و راز آن را کشف کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha