پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

امام جمعه قزوین گفت: نباید در برنامه‌های دینی به صورت جزیره‌ای عمل کنیم؛ چراکه لازم است به همه اجزای دین به همان نسبتی که خدا تأکید کرده، توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی، اظهار کرد: اهمیت مهدویت و انتظار ظهور در ادیان و مذهب تشیع به صورت جدی مطرح بوده اما امروز به دلیل جدی تر شدن تقابل ایمان و کفر، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: در اسلام منابع بسیار محکمی وجود دارد که از آینده امیدوار کننده جهان سخن گفته و بخشی از آنها در عصر ما بروز و ظهور یافته و اگرچه نباید زمان و افراد را در عصر آخرالزمان معرفی کرد، اما باید وعده‌های امیدوار کننده قرآن و روایات را تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: جبهه کفر با رسانه‌های خود تلاش می‌کنند تا یأس و ناامیدی را در عالم القا کنند، در حالی که آیات و روایات آینده‌ روشنی از جهان را ترسیم کرده و باید تلاش کنیم تا آینده جهان از منظر قرآن و روایات به درستی ترسیم شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه مهندسی شده به دین داشته باشیم، ابراز کرد: نباید در برنامه‌های دینی به صورت جزیره‌ای عمل کنیم؛ چراکه لازم است به همه اجزای دین به همان نسبتی که خدا تأکید کرده، توجه کنیم.

امام جمعه قسط و عدل را یکی از مهمترین حوزه‌های مورد توجه دین معرفی کرد و بیان کرد: قسط و عدل کمتر از موضوع مهدویت در دین مطرح نشده و قسط و عدل باید بیش از آنچه تاکنون مطرح بوده، مورد توجه قرار گیرند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: قسط و عدل، مهترین آرمان انقلاب محسوب می‌شود و امروز باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا مردم انتظار دارند تا آرمان‌های انقلاب با جدیت محقق شود و مردم نیز به دلیل عشق به عدالت‌خواهیِ امام خمینی(ره)، گرد ایشان جمع شدند و در حقیقت از دروازه عدالت با امام و انقلاب آشنا شدند.

وی ادامه داد: باید عرصه فعالیت‌های مهدوی را به سمت عدالت‌خواهی هدایت کنیم تا فساد ریشه کن شود و فضای جامعه برای مفسدان قضایی ناامن گردد. ما در حوزه مهدویت بیش از آنچه نیازمند متخصص مهدوی باشیم، نیازمند عمل و کردار مهدوی هستیم؛ چرا که عمل مهدوی است که جامعه را به سمت درست هدایت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha