جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین طاهری

حوزه/ استاد حوزه با تاکید بر اینکه اگر فاطمه(س) نبود، ما نبوت، ولایت، پیامبر و امام علی(ع) را هم نمی‌شناختیم، گفت: حضرت زهرا(س) اصل و ریشه امامت و نبوت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری از اساتید حوزه، عصر امروز، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، با تبریک ایام میلاد حضرت زهرا(س)، به تبیین جایگاه حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: حرکت انقلابی حضرت زهرا(س) و دفاع ایشان از صراط مستقیم الهی و ولایت، از همان روزهای اولیه رحلت رسول خدا(ص) آغاز شد.

وی افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کردند، اما تنها کسی که اجازه نداد نور ولایت و نبوت خاموش شود، حضرت زهرا(س) بود.

حجت الاسلام طاهری تأکید کرد: تبیین جایگاه حضرت فاطمه(س)، مبین جایگاه زن در اسلام است، چرا که ایشان نیز همانند همه زنان، مسئولیت خانه‌داری و تربیت فرزند را بر عهده داشتند، اما مسئولیت حفظ دین و امامت هم در برهه سرنوشت‌ساز تاریخ بر دوش حضرت قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه اگر فاطمه(س) نبود، ما نبوت، ولایت، پیامبر و امام علی(ع) را هم نمی‌شناختیم، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) اصل و ریشه امامت و نبوت بودند.

استاد حوزه با اشاره به نقش زنان در تربیت خانواده، حضرت زهرا(س) را الگویی کامل برای زنان معرفی کرد و گفت: امام خمینی(ره) به زیبایی فرمودند که از دامان زن، مرد به معراج می‌رود، بنابراین نقش بانوان در تربیت جوامع، برجسته‌تر و مهم تر است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین وظایف روحانیت در جامعه پرداخت و یادآور شد: کار روحانیت کار پیغمبران است و از این رو طلاب باید با این دید به خود و این جایگاه نگاه کنند.

حجت الاسلام طاهری به خدمات حوزه‌های علمیه و طلاب در جامعه اشاره کرد و گفت: همه به خوبی دیدیم که روحانیون و طلاب به صورت خودجوش، در ایامی که بلایای طبیعی بخش‌هایی از کشور را دستخوش آسیب کرده بود، در کمترین زمان ممکن خود را برای امدادرسانی به محل حادثه رساندند و در کنار هموطنان حاضر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha