سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار آیت الله اعرافی و شورای فضای مجازی

حوزه/ فعال شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد: در زمینه نظام سازی سازمانی تلاش ما بر این است که دفتر مطالعات اسلامی حلقه مفقوده بین حوزه و نظام تصمیم گیری کشور را پر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین حاج حسینی عصر امروز در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی سوار بر ایدئولوژی و سبک زندگی غربی است، مرکز ملی فضای مجازی در پی راه اندازی یک دفتر مطالعات اسلامی فضای مجازی است که که بتواند ایدئولوژی اسلامی را در فضای مجازی حاکم کند.

وی افزود: البته این دفتر مطالعات اسلامی کمتر از یک سال است که در قم راه اندازی شده، کارهای پژوهشی در راستای امور فناوارانه، پژوهانه و سیاست گذارانه در این دفتر در حال انجام است و ما سعی کردیم از ظرفیت های مراکز حوزوی برای اجرای پژوهش ها استفاده کنیم.

این نماینده شورای عالی فضای مجازی مطرح کرد: با مراکز مختلف حوزوی و معاونت های مختلف حوزه همکاری هایی برای بخش پژوهشی انجام شده و برنامه های مشترک در حال تدوین است، در حال حاضر 17 مرکز حوزوی با این کار همکاری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج حسینی یادآور شد: ما در پی نظام سازی پژوهشی هستیم تا بتوانیم فرآیندهایی را تعریف کنیم تا در قالب آن پژوهش های حوزوی منجر به سیاست گذاری های اسلامی و جذاب شود؛ این کار با نگاه ملی و بین المللی بررسی می شود.

وی تاکید کرد: سیاست گذاری مبتنی بر فقه و فلسفه در حال بررسی بوده و در حوزه های مختلف مانند هوش مصنوعی و بازی های رایانه ای این کارها آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج حسینی اضافه کرد: در زمینه نظام سازی سازمانی تلاش ما بر این است که دفتر مطالعات اسلامی حلقه مفقوده بین حوزه و نظام تصمیم گیری کشور را پر کند تا در زمینه اقتصاد، فرهنگ، امنیت و دیگر حوزه ها تعاملات صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در درختواره رشته های حوزوی، یک فصل در زمینه مهارت های فضای مجازی طراحی شده که به صورت پودمانی دوره برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha