جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار آیت الله اعرافی و شورای فضای مجازی

حوزه/ مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گفت: هزار مبلغ در قم و مشهد تحت آموزش های فضای مجازی قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته عصر امروز در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی با آیت الله اعرافی  که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: اگر ما قصد اخلاص کنیم، در فضای مجای نیز می توانیم با افکار شیطانی مقابله کنیم.

وی افزود: کارگاه های سوادرسانه در قم و شهرستان ها به صورت جدی انجام شده  و در مدارسی که جزء سنتی ترین مدارس بودند، این دوره ها برگزار شد که با استقبال پرشور طلاب مواجه گردید.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه گفت: رفته رفته کار به جایی رسید که ما 170 نفر را در کشورهای منطقه آموزش دادیم و امروز فقر استاد داریم و تقاضا بسیار است و 11 دوره تا کنون برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین برته یادآور شد: هزار نفر مبلغ در قم و مشهد تحت آموزش های فضای مجازی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در حوزه نظری به عنوان مثال در بلاک‌چین و ارز دیجیتالی هم ما دو بحث فقهی معظم را دامن زدیم که یکی از آن ها با زعامت آیت الله العظمی سبحانی و دیگری در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)انجام شده که در فضای نظری با تولید دانش مواجه شدیم.

مدیر اطلاع رسانی و رسانه حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در این زمینه دو نظریه وجود داشت، یکی اینکه ما کلا این کار را کنار بگذاریم چون برای بیگانه است، اما ما دیدیم که از این ابزارها می توان استفاده کرد، ما در فضای یوتیوب و فیس بوک کار را آغاز کردیم و این ها وابسته به هیچ جا نیستند و به صورت مستقل عمل کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین برته اضافه کرد: محتواها و سرفصل ها تقریبا نهایی شده و کارهای نهایی آن با مشورت متخصصین در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فانی زاده IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    اهمیت به فراگیری دوره های آموزشی فضای مجازی برای طلاب باید زودتر از اینها در حوزه های علمیه راه اندازی می شد.