چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
۱۲ نژادپرست راست گرای افراطی در آلمان بازدداشت شدند

حوزه/ رسانه های آلمانی اعلام کردند که ۱۲ نفر عضو راست گرای افراطی که قصد حملات هدفمند علیه مساجد و سیاستمداران را داشته اند توسط پلیس بازداشت شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، دادستان فدرال آلمان اعلام کرد ۱۲ نفر اسلام ستیز راست گرای افراطی، مظنون به دست داشتن در طراحی حملاتی هدفمند علیه مساجد، مسلمانان و سیاستمداران بازداشت شده اند.

این ۱۲ نفر قصد داشتند حملاتی را علیه مقامات سیاسی، پناهندگان و مسلمانان انجام دهند و تا زمان تکمیل تحقیقات، در بازداشت خواهند ماند.

رسانه‌های آلمانی روز یکشنبه نوشتند این افراد که بین ۲۵ تا ۵۰ سال سن داشته و نام گروه خود را «هسته سخت» گذشته اند، روز جمعه در ۶ ایالت مختلف دستگیر شدند. ۴ تن از این افراد به تشکیل یک سازمان تروریستی افراطی در تابستان و ۸ تن دیگر به اتهام دادن وعده حمایت مالی به آن‌ها بازداشت شده‌اند.

بازرسان توانستند مقادیری مواد خام از این افراد کشف کنند که برای ساخت بمب مورد استفاده قرار می گیرند. این افراد از طریق نرم‌افزار «واتس‌اپ» در ارتباط بوده و از اواخر تابستان تحت نظر بوده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بارها هشدار داده است اگر دولت این کشور خطر راست‌گراهای افراطی را جدی نگیرد اعتبارش را از دست خواهد داد و  باید بدون هیچ تابویی با راست‌گراهای افراطی مبارزه کرد.

آژانس امنیت داخلی آلمان، اعلام کرد که حدود۱۲  هزار و ۷۰۰ راست گرای خشونت طلب در آلمان زندگی می کنند و یک نظرسنجی نیز نشان داده که ۶۹ % از مردم آلمان بر این باورند که اقدامات دولت در برابر آنان کافی نیست. این افراط گرایان بر اساس گزارش های رسیده حدود ۱۴.۵% جرایم مرگبار را در این کشور را انجام داده‌اند و مسئول ۱۲.۲ درصد از مجموع آزارهای جنسی و ۹.۷ درصد از خشونت‌های غیرمرگبار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha