پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
معصومه سادات صادقی قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران

حوزه/ صادقی با اشاره به اهمیت مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات، گفت: باید نمایندگانی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم که دارای تقوا بوده و ملاک هایی مورد تاکید مقام معظم رهبری را در طول زندگی سرمشق امور خود قرار داده باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم معصومه سادات صادقی قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام تهران، گفت: براساس فرازهای «و اعلاما لعباده و منارا فی بلاده و ادلاء علی صراطه» در زیارت جامعه کبیره، ائمه اطهار علیهم السلام هدایتگران بندگان به سوی خدا هستند.

وی با اشاره به معنای منار در این فراز، ابراز داشت: منار به معنی جای بلندی است که بر فراز آن آتشی روشن می کنند تا افراد راه را پیدا کنند و در انتخاب مسیر اشتباه نکنند.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء علیهاالسلام ادامه داد: اهل بیت علیهم السلام نیز به اذن خداوند متعال منار و راهنمای مردم هستند تا آنها را به صراط مستقیم هدایت کنند. و شرط دستیابی به این هدایت و بهره مندی از منار بودن اهل بیت علیهم السلام، این است که افراد قابلیت را در خود ایجاد کنند. اما اگر فردی دچار کبر، غرور، لجاجت و عناد باشد،خود را از این هدایت محروم ساخته است.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به حدیثی از امام باقر علیه السلام در این زمینه، اظهار داشت: حضرت درباره تفسیر آیه ۱۸ سوره سباء می فرمایند؛ کسی که از خانه اش با زاد و راحله ی حلال بیرون آید و معرفت و محبت ما را در دل داشته باشد و به قصد اطاعات فرمان ما حرکت کند، این چنین فردی با امنیت از انحراف در اعتقاد و عمل در مسیر دین پیش می رود و از عذاب جهنم در امان می ماند.

وی ادامه داد: این نشان دهنده نقش هدایتی اهل بیت علیهم السلام و لزوم قابلیت افراد است که باید خود نیز ، آمادگی دریافت هدایت را در خود ایجاد نمایند.

صادقی در پایان با اشاره به اهمیت مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات، گفت: برهمین اساس ما باید نمایندگانی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم که دارای تقوا بوده و ملاک هایی مورد تاکید مقام معظم رهبری را در طول زندگی سرمشق امور خود قرار داده باشند.

خبرنگار: فاطمه فرح زادی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha