پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: تبلیغات فرهنگی و جنگ روانی دشمن به نقطه‌ای رسیده بود که خیلی از متدینین را دچار شک و شبهه کرده بود، در این موقعیت زمانی حساس مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند. صرف‌نظر از محتوای این بیانیه که با بررسی‌های دقیق نوشته‌شده بود، خود بیانیه پاتک و ضربه مهم و اساسی بر پیکره دشمن بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوارمیمندی، شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه از سلسله مباحث تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، اظهار داشت: چهل‌ویک سال پیش، مردم ایران به رهبری یک فقیه، با آرمان بلند اسلامی و با شعارهای توحیدی که بر اساس فطرت انسان بود، حکومت طاغوت را در هم شکستند.

وی در ادامه اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کم‌کاری برخی از مسئولان علی‌رغم همه دستاوردهایی که وجود داشت موجب ناامیدی عده‌ای شده بود، در همین برهه از زمان دشمن تمام توان خود را گذاشت تا تیر خلاص را بر پیکره نظام مقدس اسلامی وارد کند و کشور به دست کسانی بیفتند که ارادتی به اسلام و قرآن ندارند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس تصریح کرد: در دورانی که مقام ارشد آمریکا گفت مطمئن باشید انقلاب اسلامی ایران چهل‌سالگی خود را نمی‌بیند، مردم به صحنه آمدند  و در ۲۲ بهمن حماسه‌ای به‌یادماندنی رقم زدند، و چهل و یکمین سالگرد انقلاب را جشن گرفتند، اما دشمنان با جنگ رسانه‌ای تمام توان خود را گذاشتند تا موج روانی را در بین مردم راه بیندازند.

وی افزود: تبلیغات فرهنگی و جنگ روانی دشمن به نقطه‌ای رسیده بود که خیلی از متدینین را دچار شک و شبهه کرده بود، در این موقعیت زمانی حساس مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند. صرف‌نظر از محتوای این بیانیه که با بررسی‌های دقیق نوشته‌شده بود، خود بیانیه پاتک و ضربه مهم و اساسی بر پیکره دشمن بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوارمیمندی با تصریح اینکه جنگ‌های روانی دشمن، با بیانیه گام دوم خنثی شد، بیان داشت: اگر بیانیه گام دوم در آن مقطع زمانی حساس صادر نمی‌شد، ممکن بود مسیر انقلاب تغییر پیدا کند.

وی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را یکی از اسناد بالادستی انقلاب دانست و بیان کرد: بیانیه گام دوم پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷، توسط مقام معظم رهبری و در یک مقطع زمانی حساس صادر شد که می‌توان از آن به‌عنوان نقطه عطف انقلاب یاد کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ابراز کرد: یکی از کارهای پیامبر اکرم(ص) در برخی از جنگ‌ها این بود که جنگ روانی دشمن را خنثی می‌کردند، ازاین‌رو رهبری دینی هنگامی‌که بتواند جنگ روانی دشمن را خنثی کند می‌تواند روحیه سپاه خود را تقویت کند.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم محتوای بیانیه گام دوم انقلاب را در نظر بگیریم پاسخی به جنگ روانی دشمن بود که به اوج خود رسیده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوارمیمندی همچنین با بیان اینکه انقلاب کردن، خون دادن و شکنجه شدن می‌خواهد، گفت:  برخی از کشورهایی که خون می‌دهند نمی‌توانند انقلاب را در مسیر خود پیش ببرند، اما انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که یک چله با صلابت آرمان‌های خود پشت سر گذاشته و از آنها صیانت کرده است، اصل مسیر انقلاب محفوظ مانده و به آرمان‌ها خیانت نشده است.

وی در پایان عمده آرمان‌های انقلاب اسلامی را معنویت، طهارت در عرصه جامعه، قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری، آزادی در چارچوب‌های توحیدی، عزت جامعه اسلامی، ظلم و استکبارستیزی برشمرد و خاطرنشان کرد: کسی را انقلابی می‌دانیم که به سمت آرمان‌های انقلاب حرکت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha