جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی

حوزه/ مدیر گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: انتظاری که از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی می رود این است که وعده های معقول اقتصادی به مردم بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که معمولاً در ایام تبلیغات انتخاباتی، بازار وعده و وعیدهای کاندیداها داغ می شود، اظهار داشت: علاوه بر آن که نامزدها باید مراقب باشند که وعده های معقول و انجام شدنی بدهند، خود مردم نیز باید بدانند که نوع نگاه و راهکار یک کاندیدای مجلس برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آن ها چیست تا بعد بر اساس آن بتوانند به تصمیم مورد نظر نزدیک شوند.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه افزود: یکی از معیارهای کاندیدای اصلح از حیث نگاه اقتصادی آن است که بیش از هر چیز بر استفاده از ظرفیت درونی کشور و توان نخبگان و جوانان تاکید کند چرا که حقیقتاً ما امروز ظرفیت انسانی و اقتصادی قوی در کشور داریم که اگر بتوانیم از این ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم ، به امید خداوند بسیاری از مشکلات و تنگناهای اقتصادی رفع می شود.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین تاکید کرد: کسی که می خواهد بر کرسی نمایندگی ملت تکیه بزند طبعاً باید اولاً اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان داشته اند را باور داشته باشد و در وهله بعد راهکارها و برنامه های عملیاتی خود را در این چارچوب برای مردم بیان کند.

وی بیان داشت: نکته مهم دیگر ناظر به تجربه و پیشینه و سابقه افراد است که نشان می دهد آیا توان و قابلیت ایجاد تحولات اقتصادی بر اساس برنامه های سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی را دارند یا خیر و گرنه صرف دادن وعده های دهان پُرکن قاعدتاً چندان کار سختی نیست.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که متوسط رشد سالانه اقتصادی کشور رقم هشت درصد باشد که چندان معقولانه نیست چه آن که بنابر آمار، در سال های پس از پیروزی انقلاب به طور متوسط این عدد بین دو و سه درصد بوده است؛ هر چند که با توجه به استعدادهای کشور و منابع طبیعی این مقتضی در کشور فراهم است اما باید واقع بینانه شرایط را در نظر گرفت و به مردم وعده هایی نداد که ممکن است انجام نگیرد.

 وی با اشاره به این که همه دولت های بر سر کارآمده در کشور ، دولت های نظام اسلامی هستند و مورد حمایت مردم و رهبری می باشند، افزود: دولتمردان نیز باید به توصیه های دلسوزانه و راهگشای نخبگان و کارشناسان توجه نشان داده و بدانند که دادن وعده های بی سرانجام ، خدای ناکرده ممکن است باعث سست شدن پایه های اعتماد مردم به نظام شود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی با بیان این که بی شک تحولات منطقه ای و جهانی نیز در رشد و توسعه اقتصادی بسیار موثر است، گفت: اگر شرایط منطقه به سمت رفع خصومت ها و دشمنی ها پیش برود ما نیز رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت ، ضمن آن که اساساً ما در مقوله اقتصاد نیاز به رشد پایدار اقتصادی داریم که در بازه زمانی طولانی، تداوم داشته باشد و مقطعی نباشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha