سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
احمد عمر هاشم

حوزه/ عمر هاشم گفت: مبلّغ دینی نباید شغل موهن و منافی با جایگاه خود داشته باشد و رفتار او در جامعه نیز باید به گونه ای باشد که نشان دهنده اخلاق و جایگاه تبلیغی او باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ احمد عمر هاشم از علمای الازهر گفت: مبلّغ دینی نباید شغل موهن و منافی با جایگاه خود داشته باشد و رفتار او در جامعه نیز باید به گونه ای باشد که نشان دهنده اخلاق و جایگاه تبلیغی او باشد.

وی افزود: مبلغان دینی باید از لحاظ مادی و علمی حمایت شوند و کتاب ها و کمک های لازم در اختیار آنها قرار بگیرد همان گونه که وزارت اوقاف از خطبای جمعه خود حمایت می کند.

عمر هاشم در مورد خطبه نماز جمعه که از سوی وزارت اوقاف در اختیار خطبای جمعه قرار می گیرد گفت: من در خطبه نماز جمعه به این خطبه پایبند هستم و گاهی نیز هنگام ضرورت آن را تغییر می دهم و گاهی نیز خطبه دوم را به مسائل محلی اختصاص می دهم.

عالم الازهر در ادامه سخنان خود پیامبر را اهل میانه روی دانست و افزود پیامبر تندروی های اصحاب خود را محکوم کرد و هنگامی که یکی از اصحاب گفت تمام روزها را روزه می گیرد و دیگری گفت تمام شب را به عبادت می گذراند و دیگری گفت من ازدواج نمی کنم؛ پیامبر به آنها فرمود: من نماز می خوانم و می خوابم و گاهی روزه می گیرم و گاهی نمی گیرم و ازدواج می کنم و هرکس این امور را ترک کند سنت پیامبر را ترک کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha