جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آغاز ثبت نام کارگاه های آموزش پیش از ازدواج

حوزه/ کارگاه های آموزش پیش از ازدواج ویژه طلاب قم به همت معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه و با مشارکت مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازدواج مقوله ای حساس و مهم در تشکیل خانواده به عنوان بنیاد هر جامعه‌ای است. توجه به حساسیت‌ها و نیازمندی‌های دوره پیش از ازدواج، مستلزم داشتن آگاهی کافی در آن است. بی‌تردید اقدام آگاهانه و سنجیده به تشکیل خانواده موفق می‌انجامد و از آسیب‌های بسیاری پیشگیری می‌کند.

وجود آموزه‌های دینی که بر "انتخاب هم کفو" تأکید دارند و تأثیر آموزش‌های پیش از ازدواج در کاهش نارضایتی از زندگی و طلاق، نشان از اهمیت این موضوع دارد، لذا معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج (PME) با مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نموده است.

جامعه هدف این برنامه طلاب مجرد، ایرانی، شیعه، دارای پرونده پذیرشی فعال و در محدوده سنی برادران ۲۰ الی۳۰ سال و خواهران ۱۷ الی ۲۷ سال است.

کارگاه‌ها در ۴ جلسه ۲ ساعته با بیان مباحثی درباره آمادگی‌های ازدواج و ملاک‌های همسرگزینی برگزار می‌گردد، که لازم است فرد در همه جلسات شرکت کند.
ظرفیت هر کارگاه ۲۵ نفر است که در صورت رسیدن به حد نصاب برگزار می‌شود.

طلاب واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به پنل شخصی در سامانه سخای مرکز خدمات - بخش خانواده و امور فرهنگی - کارگاه مشاوره - کارگاه آموزش پیش از ازدواج، ضوابط و شرایط شرکت در کارگاه‌ها را مشاهده و با توجه به زمان و مکان برگزاری، اساتید و ظرفیت کارگاه ثبت نام کنند.
انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha