پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلباسی

حوزه/ حجت الاسلام کلباسی فرآیند ثبت نام و پذیرش مرحله اول حوزه علمیه اصفهان را در تمامی مقاطع تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام کلباسی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون شرایط و ضوابط پذیرش حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: جوانانی که عزم خود را جزم کردند تا منادی فرهنگ اسلامی شوند واز این آب حیات تشنگی حقیقی را سیراب کنند و راه عالمان را پیش بگیرند و سربازان راستین حضرت مهدی باشند می توانند وارد این فضای مقدس حوزه های علمیه در نظام جمهوری اسلامی ایران شوند و تحصیل علوم دینی را کسب کنند.
وی با بیان اینکه برای ورود جوانان شرایط و ضوابط تبیین و تعریف شد، بیان کرد: فراگیر علوم مقدماتی و مایه فهم عمیق علوم اسلامی و معارف اسلامی براساس مکتب اهل بیت(ع) و قرآن، تربیت عالمان متخصص حوزوی، تولید علم ودانش ناب اسلامی،تامین نیازهای فرهنگی و پژوهش که نیاز به روحانیون وارسته است که بتواند معنویت را در جامعه تسری بدهندو زمینه سازی و رشد فضای تکامل انسانی از اهداف پذیرش جوانان در حوزه های علمیه است.
مسئول واحد پذیرش حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در سیستم آموزشی که ما در حوزه علمیه اصفهان هستیم دو نوع نظام آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد. دوره آموزشی بلند مدت همان سیستم آموزشی رایج در حوزه علمیه است که در چهار سطح، ۱، ۲،۳ و ۴ برای طلاب تعریف شده  و پس از اتمام سطح یک اگر تمایل به ادامه سطح های حوزوی نباشد می توانند وارد موسسات تخصصی حوزوی شوند. 
وی متذکر شد: البته سیستم آموزشی نوع دوم کوتاه مدت است که افراد ۵ سال وارد سفیران هدایت می شوند و پس از آن بعد از تکمیل فرایند تحصیل مدرک سطح ۲ معادل کارشناسی گرفته وبرای تبلیغ پرورش می یابند.
حجت الاسلام کلباسی افزود: ما در حال حاضر از تمامی  مقاطع از پایه هشتم تحصیلی متوسط اول که متولدین ۸۲ به قبل تا مقطع دانشگاهی برای حوزه علمیه اصفهان پذیرش 
 می کنیم.
وی ابراز کرد: افرادی که دارای دیپلم یا متوسط دوم و پیش دانشگاهی نظام قدیم یا دانشجویان که کمتر از ۳۰ واحد گذرانده باشند وارد گروه دوم شده و پس از آزمون و مصاحبه وارد حوزه علمیه می شوند همچنین گروه سوم شامل فارغ التحصیلان کلیه مقاطع کاردانی و کارشناسی و ارشد و دکترا است که پس از قبولی در آزمون در مدارس علمیه دانشجویی پذیرش شوند.
مسئول واحد پذیرش حوزه علمیه اصفهانبا بیان اینکه افراد علاقه مند جهت کسب اطلاعات جزیی تر از شرایط سنی واجد شرایط ها می توانند به سایت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان مراجعه کندگفت: اگر کسی واحد شرایط نبود می تواند جهت کسب علوم حوزوی البته بدون بورسیه حوزوی، عصرها در مدارس علمیه بلاغ که برای عمومی آحاد جامعه تعریف شده، شرکت و پذیرش شوند.
وی ادامه داد: اگر کسی از طلاب بخواهد در فعالیتی مشغول به کارشوند تدابیری شده، طلبه ای که پایه پنجم حوزوی اتمام سطح یک را تمام کند می تواند ملبس شده و به امر تبلیغ دین بپردازد و یا به موسسات تخصصی ورود کنند.
حجت الاسلام کلباسی با تاکید براینکه هیچ زمانی چون زمان حال حاضر شرایط برای ورود به حوزه های علمیه فراهم نبوده است، گفت: پذیرش حوزه علمیه اصفهان در دو مرحله خواهد بود که مرحله اول از ۹ آذرماه ۹۸ تا ۲۷ فرودین ۹۹ بود و در مرحله دوم از ۳۰ فرودین ماه ۹۹ سایت پذیرش باز می شود و تا آخر تیرماه فرصت مجدد جهت ثبت نام هست.
مسئول واحد پذیرش حوزه علمیه اصفهان  خاطرنشان کرد: ۴۵ مدرسه علمیه در سطح استان آماده پذیرش از علاقه مندان موفق به کسب شرایط در آزمون و مصاحبه حوزه علمیه خواهند بود، همچنین انتخاب مدارس علمیه به عهده داوطلبین است که حسن بزرگی است .

افراد علاقه مند جهت ثبت نام می توانند به سایت درج شده در پوستر مراجعه و در زمان مقرر کارت ورد به جلسه خود را دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    1 0
    ایا کسانی که تا دوره اول راهنمایی هستن وارد حوزه علمیه خواهران در اصفهان بشوند