پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار جوانان شیعه و اهل سنت ترکیه با آیت الله کعبی

حوزه/ هدف قرار دادن هواپیمایی افسران سیا در افغانستان کار بسیار خوبی بود که انجام شد، اتفاق این مسئله می تواند گام مهمی در خروج امریکایی ها از منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مجمع ذاکرین مشهدی مقیم افغانستان که در جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم برگزار شد با بیان این که کشور افغانستان و شهر هرات در تاریخ  اسلام نقش اثرگذار داشته گفت: نگاه به افغانستان نباید محلی و منطقه ای باشد، بلکه این کشور می تواند تاثیر جهانی و در حوزه آسیای میانه و چین در نشر اسلام ناب نقش ایفاء کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: یکی از آرزوهای شهید سلیمانی  وحدت و بیداری جهانی در منطقه افغانستان، پاکستان و بخشی از هندوستان بود. اگر چه کارهای بزرگی هم شده، ولی دست تقدیر در همین مجالس و روضه ابی عبدالله اقتضاء کرد که فاطمیون به مثابه شجره طیبه راه اندازی و تبدیل به گروه فعال برای جنگ با داعش و گروه های تروریستی شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: این گروه مداح بودند، ابتدا کوچک و ناشناخته و سپس به مرور زمان با یارگیری تبدیل به تیپ و بعدها لشگر می شوند و به عنوان مدافع حرم وارد سوریه شدند.

وی بیان داشت: اگر کسانی از این دست در افغانستان مورد اذیت و آزار قرار می گیرند، این اذیت و آزار از سوی نیروهای تروریستی آمریکا در افغانستان با هدف ضربه زدن و شناسایی نیروهای فعال و اثرگذار لشگر فاطمیون انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که مسئله عزت و اقتدار امری مهم است و لازم است این مسائل از سوی مجمع مادحین مشهدی مقیم هرات در لشگر فاطمیون ترویج شود عنوان کرد: این مسئله ای است که حتی شهید سردار قاسم سلیمانی تأکید داشتند.

وی با بیان این که رهبر انقلاب برای این لشگر ارزش و جایگاه خاصی قائل اند و در ادامه همین مسئله دیدارهای یهم برگزار شد، افزود: حتی ایشان فرمودند، به خانواده این لشگر تابعیت ایرانی دهند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر فاطمیون نبودند، داعش در افغانستان به اهدافش می رسید، چرا که داعشی ها بعد از شکست وارد شمال غربی افغانستان شدند و اگر در این منطقه شیعیانی کشته می شوند از سوی همین گروه است.

وی بیان داشت: امروز یکی از کارهایی که می توان در مقابل این گروه تروریستی انجام داد، تقویت نیروهای مقاومت است. این سیاست خوبی است و لازم است به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی گفت: باید توجه داشت که دشمن اصلی اسلام ناب، سربازان تروریستی امریکا و اسرائیل و همپیمانان آنها مانند عربستان وکشورهای منطقه بازی خورده یا به مثابه گاو شیره ده جبهه استکبار می باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: ما با کسانی که دنبال ترویج اسلام و وحدت هستند و اگر چه در گذشته اسلام ستیز بودند، نزاعی نداریم.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: هدف قرار دادن  هواپیمای افسران سیا در افغانستان کار بسیار خوبی بود که انجام شد، اتفاق این مسئله  می تواند گام مهمی در خروج امریکایی ها از منطقه باشد.

وی با اشاره به اشتراکات دو مذهب شیعه و سنی بیان داشت: دو مذهب شیعه و اهل سنت در بحث ترویج مبانی اهل بیت(ع) اشتراکات دارند و یکی از راه های انتشار اسلام ناب، نشر محبت اهل بیت(ع) است، چرا که در مقابل این محبت دستگاه های بنی امیه و... تلاش کردند مردم مسلمان را در مقابل هم قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که کشور افغانستان در بحث علاقه مندی به اهل بیت(ع) سابقه دیرینه دارد اظهار داشت: در همین رابطه لازم است بحث مجمع ذاکرین را برای تحقق بیشتر مبانی دینی و اسلام ناب نشر داد تا به اهداف تعیین شده در آینده نزدیک برسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امروز یکی از راه های تحقق اسلام ناب از طریق مسئله شهید و جهاد است. کاری که امام حسین(ع) انجام دادند و نتیجه بخش هم بود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر ابی عبد الله(ع) قیام نمی کرد، بزرگترین آسیب این بود که حکومت یزید و یزیدیان ابدی و از اسلام چیزی باقی نمی ماند، اما امام سوم با شهادت و مظلومیت خود چهره نفاق دستگاه بنی امیه را بر ملا و پرچم اسلام را جهانی کردند.

وی با بیان این که امروز همه دستاوردهای مقاومت و انقلاب ایران اسلامی را مدیون قیام امام حسین(ع) هستیم اضافه کرد: اگر انقلاب اسلامی در امتداد غدیر، عاشورا و بستر سازی برای نهضت حضرت ولیعصر(ع) است و هر کس که در مسیر جهاد، مداحی و ترغیب و تشویق به مکتب حسینی و اسلام فعالیت کند و حتی در این مسیر شهید شود، اسم او در صحیفه حسینی ثبت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با بیان این که ارتباط شهید سردار سلیمانی با مکتب فاطمی و حسینی موجب ماندگاری او شد گفت: این شهید تربیت شده مکتب امام راحل و امام خامنه ای است و این مسئله اختصاص به این شهید ندارد همه می توانند شهید سلیمانی دیگر باشند و از هرات و... بدرخشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امروز باید برای ترویج سبک زندگی اسلامی بر مکتب حسینی و بیداری مسلمانان و بر بصیرت افزایی و وحدت بیشتر تلاش کرد.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha