پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دجال همان آمریکاست گفت: باید دجال را بشناسیم و بشناسانیم و دفتر تبلیغات اسلامی که زبان حوزه است باید در این زمینه ورود جدی تری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دست اندرکاران همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» ضمن قدردانی از فعالیت های این دفتر در راستای برگزاری این همایش اظهار داشتند: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم زبان حوزه است.
معظم له افزودند: استقامت بحثی بسیار وسیع است و در قرآن، روایات و تاریخ اهل بیت(ع) و علما درخصوص استقامت بحث هایی مطرح شده است و نمونه های فراوانی از مقاومت و استقامت را می توان در آنها پیدا کرد.

مقاومت علما در سه جبهه
ایشان گفتند: علما در سه جبهه مقاومت کردند، یکی در عرصه تحصیل علم بود که استقامت کردند و اگر مقاومت نمی کردند، نمی توانستند در صدر قرار بگیرند و همیشه پیش قدم بودند و وارد میدانی شدند که از هر طرف موج هایی می آمد، لذا پرداختن به این مسأله، کار بسیار مهمی است.
این مرجع تقلید مقابله با دشمنان را از ویژگی های علما برشمردند و تصریح کردند: جبهه دیگری که علما در آن مقاومت کردند، استقامت در برابر دشمن بود و در مقابله با  دشمنان اسلام شهید شدند. 
 

امثال شهید سلیمانی در ممکلت ما زیاد وجود دارد
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به رشادت های سپهبد سلیمانی اظهار داشتند: حاج قاسم کار بزرگی کرد و دنیا را تکان داد  و در این راه، اخلاص، مقاومت و شجاعت به خرج داد. 
ایشان گفتند: نباید کار را منحصر در شخصیت سردار سلیمانی کنیم، چرا که در مملکت ما امثال ایشان افراد زیادی وجود دارد. 
این مرجع تقلید ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم و فرازهایی از نهج البلاغه، به فراوانی مطالب در خصوص استقامت در آموزه های دینی پرداختند، خطاب به دست اندرکاران همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» تصریح کردند: این همایش کار بسیار مهمی است. 
ایشان با تأکید بر ضرورت حفظ نظام جمهوری اسلامی و استقامت در مقابل دشمنان افزودند: بایستی نظام را حفظ کنیم و در برابر دشمنان مجهز باشیم.
 

قدردانی از نقش مهم سید حسن نصرالله
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش مهم سید حسن نصرالله در محور مقاومت اظهار داشتند: چند نفر مثل این سید باید در کشورهای مختلف حضور داشته باشند و با یکدیگر در مقابل دشمنان متحد باشند.
ایشان بر ضرورت دشمن شناسی تأکید کردند و گفتند: به نظر من، دجال همان آمریکا است و این کلمه وصفی برای کسانی است که با کینه وارد میدان می شوند و روایات زیادی در این خصوص است؛ بنابراین، باید دجال را بشناسیم و بشناسانیم و دفتر تبلیغات اسلامی که زبان حوزه است باید در این زمینه ورود جدی تری داشته باشد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha