سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
انتخابات

حوزه/ مدیران حوزه های علمیه استان ها، حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات مجلس یازدهم را از لحاظ شرعی، عقلی و ملی واجب دانستند و ملت وفادار را به اقامه فریضه ای به وسعت ایران در روز تعیین سرنوشت دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ را باید روز تعیین سرنوشت ایران و ایرانی در بزنگاه انتخابات نام نهاد، روزی که ملت حماسه ساز و انقلابی ایران براساس وظیفه شرعی، عقلی و ملی پای صندوق های رأی حضور می یابند و بار دیگر دموکراسی و مردم سالاری دینی و شور و شعور سیاسی خود را به رخ جهانیان خواهند کشید.

اهمیت حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات تا بدان جاست که ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای، ۱۶ بهمن در دیدار اقشار مختلف مردم فرمودند «هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد».

علما، مسئولان عالی و شخصیت های سیاسی که دل در گرو انقلاب و نظام اسلامی دارند هم با اعلام فراخوان عمومی، مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس یازدهم دعوت کرده اند، البته مردم در بزنگاه های حساس نشان داده اند که با تمام وجود پای انقلاب برآمده از خون شهدا ایستاده اند و به ندای ولی امر لبیک می گویند. امسال هم که در سوگ شهادت سیدالشهدای مقاومت و سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی عزیز عزادارند، یقیناً تکلیف و وظیفه خود را بهتر از هر زمان دیگری می دانند.

تنی چند از مدیران حوزه های علمیه استان ها هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸ را از لحاظ شرعی، عقلی و ملی واجب دانستند و ملت وفادار را به اقامه فریضه ای به وسعت ایران در روز تعیین سرنوشت دعوت کردند.

«انتخابات» بستر مشارکت در اداره کشور

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان این که انتخابات فرصتی برای مردم است تا امکان مشارکت در فرآیند اداره کشور را داشته باشند و بتوانند مدیران آینده را انتخاب کنند، گفت: عقل حکم می‌کند مردم از این امتیاز به نحو احسن استفاده کرده و آینده خود و کشور را رقم بزنند.

وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته شاهد بودیم که در هر مجلسی که نیروهای متعهد، آگاه، متخصص و انقلابی بیشتری حضور داشته‌اند مجلس موفق بوده و کارهای خوبی در راستای پیشرفت کشور صورت گرفته است؛ از این رو مردم باید نمایندگانی مردمی، دلسوز نظام و انقلاب و دغدغه‌مند نسبت به پیشرفت کشور انتخاب و راهی مجلس کنند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با تأکید بر این‌که کرسی مجلس مسئولیت‌آور است و نمایندگان در قبال این مسئولیت مورد پرسش مردم، رهبری و خداوند قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: ارزش و جایگاه مجلس بسیار بالاتر از آن است که افراد بخواهند به هر نحو ممکن و با استفاده از ابزارها و راه‌های غیراخلاقی، غیرشرعی و خارج از تقوا به آن راه پیدا کنند.

شرعا، عقلا و عرفا واجب است در انتخابات شرکت کنید

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق، مدیر حوزه علمیه استان تهران نیز حضور در انتخابات را به منزله شرکت در سرنوشت کشور و نظام دانست و افزود: انتخابات تأثیر بسزایی در تعیین سرنوشت نظام اسلامی، جهان اسلام، جبهه مقاومت و گذشتگان و آیندگان دارد.

وی بیان داشت: انتخابات آتی ویژگی خاصی که دارد و به فرموده امام و رهبری مجلس در رأس امور است، لذا شرعا، عقلا و عرفا بر هر انسان آزاده‌ای لازم و واجب است که در انتخابات شرکت کند و نماینده‌ای را انتخاب کند که موجب عزت ایران اسلامی و ذلت دشمنان و استکبار جهانی شود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان این‌که نمایندگان باید متخصص بوده، مشکلات را بدانند و راه عبور از مشکلات را بشناسند، گفت: نمایندگان برای رضای خدا، تقویت کشور و رفع مشکلات مردم وارد مجلس شوند و در این راه از تخریب دیگران و تضعیف نظام خودداری کنند.

حضور پرشور مردم در انتخابات برگ برنده ایران در میدان نبرد با دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام هم با تقدیر از مردم بابصیرت و فهیم ایران اسلامی که ۲ حماسه بزرگ تشییع میلیونی پیکر سردار شهید سلیمانی و ۲۲ بهمن را رقم زده و سیلی محکمی بر استکبار جهانی زدند، اظهار داشت: این حضور نشان می‌دهد مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و با حضور پرشور خود در انتخابات بار دیگر دشمنان را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید قوی شویم، و این قوی شدن‌ در گرو داشتن مجلسی قوی و متشکل از نمایندگان مؤمن، انقلابی، کارآمد، جهادی، عدالتخواه و شجاع است که هم قوانین خوبی برای کشور تصویب کنند و هم نظارت صحیحی بر اجرای قوانین داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام، تخریب دیگر نامزدهای انتخاباتی را منافی با مؤمن‌بودن افراد دانست و تأکید کرد: رقابت کاندیداها باید در فضایی مؤمنانه و همراه با رفاقت باشد تا هم افراد شایسته‌ و متعهدی انتخاب شود و هم مردم امیدوار به آینده انقلاب و کشور شوند.

کاندیداها از تخریب رقبا بپرهیزند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان هم با دعوت از مردم بصیر و ولایی ایران اسلامی جهت حضور در انتخابات دوم اسفندماه، حضور در انتخابات را وظیفه‌ای شرعی دانست و گفت: کاندیداها هم در این راستا وظیفه دارند رعایت تقوا را داشته باشند و از تخریب دیگر چهره‌ها و یا مظلوم‌نمایی پرهیز کنند.

وی با بیان این‌که کاندیداها برای موفقیت و تأثیرگذاری در مجلس، ابتدا باید فضای کاری مجلس و وظیفه نمایندگی را بشناسند، افزود: در وهله دوم نمایندگان باید تکلیف‌مدار بوده و با تصویب قوانین کارآمد، نظارت بر حسن اجرای آن داشته و در چارچوب نظام و مطابق با معیارهای امام و رهبری حرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان مجلس شورای اسلامی را اتاق اندیشه‌ورز نظام اسلامی برشمرد و تأکید کرد: نمایندگان باید در این اتاق با ریل‌گذاری صحیح قوانین، مشکلات اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی مردم را رفع کرده و با نگاه به درون زمینه‌های اجرای اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنند.

انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه سمنان نیز انتخابات در جمهوری اسلامی را مظهر مردم سالاری دینی دانست و گفت: آنچه باعث می شود انتخابات تاثیرگذار باشد دومسئله است «حضور حداکثری و بابصیرت مردم»، «انتخاب اصلح» یعنی هم باید حضور حداکثری را از مردم داشته باشیم و هم انتخاب فرد اصلح.

وی تصریح کرد: مردم با حضور در پای صندوق ها رأی نه تنها به کاندید خاصی رای می دهند، بلکه در واقع این رأی، رأی به نظام اسلامی است یعنی تقویت نظام، لذا مردم با آگاهی کامل وارد عرصه انتخابات شوند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه دومین مسئله ی مهم انتخاب اصلح است، خاطرنشان کرد: صلاحیت یک معنا دارد و اصلح بودن یک معنا، نباید این دو را باهم یکسان دانست. مثلا دانشجویی بعد از تحصیلات با نمره ۱۴ قبول می شود و دانشجوی دیگر با نمره ۲۰؛ تایید صلاحیت شورای نگهبان نیز این گونه است که فردی با نمره پایین تر تایید شده و دیگری با نمره بالاتری تایید شده است. مردم باید اصلح را انتخاب کنند؛ یعنی کسی که نمره بالاتری دارد.

وی با اشاره به ملاک های انتخاب کاندیدای اصلح، افزود: «مومن»، «متعهد»، «ولایت مداری در عمل»، «نسبت به نیازهای مجلس تخصص کامل داشتن»، «انقلابی»، «محکم ایستادن در مقابل دشمنان و از چیزی نترسیدن»، و ... چند نمونه از ملاک های انتخاب شخص اصلح است و ان شاءالله در دوم اسفند ماه شاهد حضور حماسی و انتخاب اصلح در سراسر کشور خواهیم بود.

نمایندگان از جنس مردم راهی بهارستان شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاری، مدیر حوزه علمیه استان گیلان هم با اشاره به ضرورت شرکت مردم در انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸ و انتخاب نمایندگان ولایی، اظهار داشت: نماینده مجلس باید پیرو و گوش به فرمان ولایت‌فقیه باشد، چون ولی‌فقیه طبق قانون اساسی فصل‌الخطاب است و پیروی از دستورات رهبری بر همگان واجب است.

وی با تأکید بر این‌که نماینده مجلس باید از جنس مردم بوده و مشکلات آنان را از نزدیک لمس کرده باشد تا بتواند خدمتگزاری کند، ادامه داد: نماینده مجلس از جهت سیاسی نیز باید انقلابی بوده و با نگاه به درون، در پی اجرای اقتصاد مقاومتی و بهبود معیشت مردم باشد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان، داشتن تقوا و تخصص را از دیگر لازمه‌های نمایندگان عنوان کرد و افزود: نماینده متخصص ولی بدون تقوا به درد مجلس و مردم نمی‌خورد و نخواهد توانست مشکلات مردم و کشور را برطرف کند.

ادای فریضه سیاسی و اجتماعی با شرکت در انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مؤمن موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان این‌که شرکت در انتخابات فریضه است و همه واجدان شرایط برای حفظ قدرت و عزت نظام اسلامی باید در انتخابات شرکت کنند، گفت: مردم به کسی رأی دهند که مؤمن، انقلابی و شجاع باشد و بتواند قدرت نظام اسلامی را در سایه ارزش‌های انقلابی حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: هنجارشکنی، بداخلاقی سیاسی، تخریب دیگران، هزینه‌های سنگین و تضعیف انقلاب از سوی برخی کاندیداها مغایر با ملاک‌ها و معیارهایی است که امام و رهبری فرموده‌اند و نماینده باید در خط امام حرکت کرده و گرایش به اسلام و انقلاب داشته باشد.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha