سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دیدار

حوزه/ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی، مقاومت در برابر استکبار و مسأله ظلم ستیزی است که جوهره اصلی انقلاب را تشکیل می دهد اظهارداشت: مقاومت در ابعاد مختلف بر حیات و موجودیت جمهوری اسلامی سایه افکن شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری همایش های مختلف در این دفتر، اظهار داشت: در کنار فعالیت های متعدد تبلیغی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، یکی از کارهایی که هر ساله در دست اقدام داریم، برگزاری همایش های علمی می باشد و سال ها است که این همایش ها را با تولیدات علمی مناسب توأم کرده ایم و هر همایش علمی که برگزار می شود، زمینه ای برای تولید آثار علمی است.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه و اسفندماه سال جاری چند همایش را برگزار کردیم و در دست اقدام داریم گفت: از جمله این همایش ها، همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» است که چند روز گذشته آن را برگزار کردیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در این همایش ۳۰ نشست علمی را با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار کردیم و مقالات علمی را در راستای محورهای گوناگون این بیانیه سفارش دادیم و خروجی مقالات سفارشی و ارسالی و نشست های علمی مشتمل بر ۳۵۰۰ صفحه در قالب ۶ جلد راجع به بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی بیان داشت: حدود ۶۲ مقاله این همایش را شخصیت های علمی دفتر تبلیغات اسلامی نوشتند و مابقی آن را از شخصیت های دانشگاهی استفاده شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تصریح کرد: همچنین چندی پیش همایش «نظریه انتظار از دیدگاه مقام معظم رهبری» را برگزار کردیم که کار علمی خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی، مقاومت در برابر استکبار و مسأله ظلم ستیزی است که جوهره اصلی انقلاب را تشکیل می دهد اظهارداشت: مقاومت در ابعاد مختلف بر حیات و موجودیت جمهوری اسلامی سایه افکن شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برهمین اساس تصمیم گرفته شد که پایه ها و بنیان های نظری مقاومت از دیدگاه قرآن را در قالب همایشی بررسی کنیم که آثار قابل توجهی به این همایش رسیده و این همایش ۱۶ اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha