جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه / امام جمعه قزوین گفت: سردار سلیمانی‌ها هیچ گاه با رویکرد گزارش‌دهی وارد میدان نشدند و به همین خاطر فعالیت‌هایشان منشأ خیر و برکات بسیاری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در جلسه ستاد شئونات فرهنگی استان قزوین با موضوع «اعتکاف» در دفتر امام جمعه، گفت: در عرصه اعتکاف باید برای رضای خدا فعالیت کنیم تا کارها و برنامه‌ها اثرگذار و مطلوب شود.

وی افزود: سردار سلیمانی‌ها هیچ گاه با رویکرد گزارش‌دهی وارد میدان نشدند و به همین خاطر فعالیت‌هایشان منشأ خیر و برکات بسیاری شد و ما نیز در تمام عرصه‌های مختلف کاری، می‌باید رویکرد خدایی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: ساختار اعتکاف همانند حج و مراسم نماز جمعه است، چرا که گویا مراسم اعتکاف تمرینی برای ورود به حج و نماز جمعه است زیرا ذکر و تقوا دو عنصر اصلی در این سه فریضه دینی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: خدا درباره حج فرموده هر چه می‌توانید در مناسک حج، زاد و توشه بردارید و همه تلاشتان برای ارتقای تقوا باشد و پس از مناسک حج نیز ذکر و یاد خدا را رها نکنید و با جدیت بیشتر خدا را یاد کنید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در نماز جمعه نیز همین گونه است و ذکر و تقوا از ارکان مهم این فریضه دینی محسوب می‌شود و می‌باید حقایق تقوایی و ذکر در مراسم نماز جمعه و پس از آن برجسته دیده شود

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: دو عنصر تقوا و ذکر در اعتکاف محور قرار دارد و باید تلاش کنیم تا تقوا و ذکر، هم از نظر مفهومی و هم از نظر کاربردی مورد توجه قرار گیرد و در تمام شئونات زندگی برجسته باشد و جامعه به این سمت هدایت شود.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره  به موضوع ولایت به عنوان یکی از ارکان مهم دین، گفت: پذیرش همه ذکرها و عبادت‌ها با ولایت امکان‌پذیر است و در روایات تأکید شده اگر همه شب‌ها نماز بخوانیم، همه روزها روزه بگیریم، هر ساله حج به جای آوریم و همه مال خود را انفاق کنیم اما ندانیم امام زمانمان کیست، ذره‌ای ثواب نبرده‌ایم.

وی در  پایان اظهار کرد: پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب از مباحث مهمی است که می باید در مراسم اعتکاف مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن مکتب و فرهنگ سردار سلیمانی که رهبری فرمود ایشان تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) بودند نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلیمی US ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    تیتر : وارد میدان نشدند